Гимнастика за екшън герои в третата възраст

Какво може да се каже за филм с рейтинг 3,8 - и то не от критиците (те дори не са го забелязали), а от публиката?

Рей Бреслин си остава най-безинтересният от героите с по няколко филма на Силвестър Сталоун. - Гимнастика за екшън герои в третата възраст

Рей Бреслин си остава най-безинтересният от героите с по няколко филма на Силвестър Сталоун.

Лятото току-що започна официално и ако някой иска да ни вкара в киносалон, ще трябва да се постарае повече, отколкото киноразпространителите този уикенд. Но дори и да бяхме затънали в студени ноемврийски мъгли, пак не бихме посъветвали никой да гледа премиерните филми – нищо че единят е със Силвестър Сталоун, а другият е европейски.

Невъзможно бягство 2: Хадес

На млади години Силвестър Сталоун беше многообещаваща фигура в киното – с физиката си и с усета си за истории. Тогава не се снимаше само в екшъни. После става жива легенда – кой друг е измислил и изиграл многократно две (а според някои три) киноикони – Роки Балбоа и Джон Рамбо (и Барни Рос, ако се сещате кой е той)! Сталоун и сега си е жива легенда, която поддържа легендарна (за годините си) физическа форма, но повечето му легендарни подвизи са далеч в миналото.

Сега прави филми като „Невъзможно бягство 2: Хадес“ – екшън за бягство от затвора с Дейв Батиста, продължение на друг екшън по същата тема, но с Арнолд Шварценегер – още един актьор, който не се отказва от екшъните и в третата възраст. Какво може да се каже за филм с рейтинг 3,8 – и то не от критиците (те дори не са го забелязали), а от публиката? Интересно е, че вече снима и „Невъзможно бягство 3“  – но дори да стигне до някое по-голямо число на продълженията, Рей Бреслин си остава най-безинтересният от героите му с по няколко филма.

Америка за България

Ако много обичате осемдесетарските екшъни и Силвестър Сталоун – гледайте го. (Но имайте предвид, че през повечето време Сталоун не е на екрана.) Ако не друго, ще можете да се хвалите, че сте сред малкото хора по света, гледали „Невъзможно бягство 2“ на голям екран (в повечето страни филмът няма да се разпространява в кината).

(В същата група звезди отпреди 30-40 години, които смятат, че най-доброто, което могат да правят пред камерата, е да тичат и скачат, докато започнат да си забравят оскъдните реплики, вече навлиза Брус Уилис. Натам изглежда се е запътил и Том Круз, стига да не се изпотроши преди това и да превърне бъдещето си в екшъна в „Невъзможна мисия“.)

В новия филм, няколко години след като се измъкна от затвора „Гробницата“, Рей Бреслин е начело на нова охранителна топ компания. Но когато човек от човек от екипа му изчезва и впоследствие се оказва заключен зад стените на високотехнологичен лабиринт на ужасите, известен като „Хадес“, Бреслин се впуска в тайна и смъртоносна спасителна мисия с помощта на стария си и не по-малко опасен познат Дейв Батиста („Пазители на галактиката“).

„АКО НЯМАХ ЛОШИ СЪНИЩА“

Ето и някои чужди мнения за филма:

Стивън С. Милър, снимал леки екшъни като „Първо убийство“, „Арсенал“, „Extraction“ и „Submerged“, е режисьор-калфа, без много визия, просто нает, за да върви продукцията по бюджетния си план, като за предпочитане е това да стане с възможно най-много удари“, пише сайтът www.bluray.com.

Няма причина да гледате този филм. Има малко общо с предшественика си, почти няма смисъл, изглежда и звучи ужасно, това е просто един лошо направен филм“, пише блогът „Allusions of Grandeur“.

Племето

Испанският „Племето“ (2018) няма нищо общо с едноименния украински филм от 2014 г. По-новият е лека и бързо забравима женска комедия, а другият беше брутална и оригинана драма с глухонеми герои.

Вирджиния работи като професионална чистачка, но нейното истинско призвание са уличните танци. След работа тя танцува в музикалния клуб „Племето“ със своите приятелки, където забравя за житейските си неприятности. Преди години Вирджиния е дала за осиновяване детето си – Фидел. Понастоящем той е изпълнителен директор… това се оказва шанс да открие както майка си, така и истинското си призвание. Но само за миг губи както поста, така и паметта си.

Големите международни издания не са обърнали внимание на „Племето“, а испанските медии не са на едно мнение:

Пако Леон е неудържим, винаги визуално изненадващ комик“, твърди Фаусто Фернандес от „Fotogramas“.

Оставаш с впечатлението, че гледаш пилотен епизод на телевизионен сериал“, казва Франциско Маринеро от „Ел Мундо“.

Bookshop 728×90