Bookshop March 2017 2

Макбет като пекинска опера, фламенко и кино на живо

Световен театър в София от 1 до 10 юни

Най-мащабният спектакъл в програмата, „Ужасената душа: Макбет“, ще видим в Народния театър „Иван Вазов“ на 3 юни (събота).

Четено: 650 пъти E-mail

Шест театрални събития от три континента ще видим в България в рамките на 11-ото издание на Световен театър в София от 1 до 10 юни. Сред предложенията са спектакъл по Гогол, Макбет през погледа на „пекинската опера“, моноспектакъл на художник-музикант, фламенко, съвременен танц и дори кино на живо.

Началото на платформата ще постави „Софтмашина: Рианто & Сурджит“ на 1 юни, в ДНК. Дело на сингапурския режисьор и визуален артист Чой Ка Фаи, спектакълът е своеобразна експедиция из историята и настоящето на танца в Азия – изпълнена от Рианто (Индонезия) и Сурджит (Индия).

„Софтмашина: Рианто & Сурджит“

„Софтмашина“ е представян на редица авторитетни фестивали – като Садлърс Уелс (Лондон), БИТЕФ (Белград), „Танц през август“ (Берлин) и др. Спектакълът гостува за първи път в България.

Ден по-късно, на 2-и, в Сатиричния театър унгарският актьор Тамаш Керестеш ще представи своята интерпретация на „Дневникът на един луд“ на Гогол. Керестеш е и автор на сценографията, както и изпълнява на живо звуковата картина.

„Дневникът на един луд“

Оригиналната постановка е на Виктор Бодо, който миналата година получи европейското отличие „Нови театрални реалности“.

Най-мащабният спектакъл в програмата, „Ужасената душа: Макбет“ на режисьора Цинна Сю, ще видим в Народния театър „Иван Вазов“ на 3 юни (събота). Представлението идва от Китай и е зрелищна версия на шекспировата трагедия „Макбет“, като си служи със средствата на китайския традиционен театър, известен като „пекинска опера“.

„Пекинската опера“ е източен сценичен жанр с многовековна история. Той съчетава драматична актьорска игра с акробатични и музикални изпълнения, ярки и пищни маски и костюми, стилизирана хореография на жестовете и движенията. Изкуството на „пекинската опера“ бе включено през 2010 г. в Списъка за световно нематериално културно наследство на ЮНЕСКО.

Програмата продължава на сцената на Столичния куклен театър, където на 7 юни (сряда) аниматорът Брент Грийн и номинираният за Оскар документалист Сам Грийн показват проекта си „Кино на живо” – необичаен  спектакъл, в който двамата режисьори извеждат на сцената оригинални истории и кадри от свои филми заедно с камерен оркестър.

„Кино на живо“

Грийн и Грийн се опитват да уловят и пресъздадат онази позагубена в днешно време магия на киното като колективно преживяване. Чие име стои на последната страница на телефонния указател; как живеят най-старите хора в Америка; какво е записвал тайно великият джазмен Луис Армстронг –  това са част от въпросите, с които екипът на спектакъла навлиза в странностите на човешката природа.

Един от водещите реформатори на хип-хопа, хореографката Ан Нгуен, представя „Автаркия (….) В търсене на самодостатъчност“ на 8 юни (четвъртък) в Театър „Азарян“. Френската продукция интерпретира на сцената популярни за съвременната градска култура танци като брейкданс, попинг и хип-хоп в абстрактен танцов речник.

„Автаркия (….) В търсене на самодостатъчност“

В кулминационния момент артистите се събират заедно и обърнати директно към публиката изпълняват войнствен танц. Вътрешните вибрации и динамики на това неспокойно „племе“ се разгръщат в съпровода на пулсиращ и необуздан органичен ритъм на перкусии.

Фламенко закрива фестивала на сцената на Сатирата на 10 юни. Desplante е солоспектакъл на танцьора Едуардо Гереро, под акомпанимента на китара от Хавиер Ибанес и гласа на Емилио Флоридо.

Desplante

Названието на представлението всъщност е специфично испанско име – така се нарича знакът, който танцьорът на фламенко дава на музикантите за смяна на ритъма.

Всички спектакли са със субтитри на български и английски език.

Godo