„Потъването на Созопол“ и „Урок“ с най-много номинации за наградите за БГ кино

Българската филмова академия обяви претендентите за наградите ѝ

Наградите ще бъдат връчени на официална церемония на 9 юни. - „Потъването на Созопол“ и „Урок“ с най-много номинации за наградите за БГ кино

Наградите ще бъдат връчени на официална церемония на 9 юни.

„Потъването на Созопол“, „Съдилището“, „Урок“ и „Омбре“ са филмите с най-много номинации за годишните награди на Българската филмова академия. Те ще бъдат раздадени на официална церемония на 9 юни на сцената на театър „Българска армия“.

„Потъването на Созопол“ на режисьора Костадин Бонев – заглавието, което бе обявено за най-добър чуждестранен филм на Международния фестивал в Ню Йорк, е с най-много номинации на т.нар. Български Оскари – общо девет.

С осем номинации е големият победител на тазгодишния София филм фест – „Урок“ на режисьорите Кристина Грозева и Петър Вълчанов. Със седем възможности за награда е филмът на Стефан Командарев – „Съдилището“.

Четири номинации има „Омбре“ на Захари Паунов, който загина малко след снимките му. Това бе първи игрален филм за режисьора, като той е номиниран и в съответната категория за дебютанти.

Палячи

Вижте пълен списък с номинираните за наградите в отделните категории за филми и творци:

НАЙ-ДОБЪР ПЪЛНОМЕТРАЖЕН ИГРАЛЕН ФИЛМ

„Потъването на Созопол“, реж. Костадин Бонев;

„Съдилището“,  реж. Стефан Командарев;

Bookshop 300×250 3

„Урок“, реж. Кристина Грозева, Петър Вълчанов

НАЙ-ДОБЪР КЪСОМЕТРАЖЕН ИГРАЛЕН ФИЛМ

„Жената от фара“, реж. Ана Китанова;

„Паркинг“, реж. Ивайло Минов;

„Три дни в Сараево“, реж. Николай Тодоров

НАЙ-ДОБЪР ТЕЛЕВИЗИОНЕН ИГРАЛЕН ФИЛМ

За тази категория в конкурса не е подаден филм.

НАЙ-ДОБЪР ТЕЛЕВИЗИОНЕН СЕРИАЛ

„На границата“, реж.Станимир Трифонов;

„Под прикритие“ – Сезон 4: Епизод 10, Епизод 11,  реж. Виктор Божинов

НАЙ-ДОБЪР ДОКУМЕНТАЛЕН ФИЛМ

„Гражданинът Кино“, реж. Коста Биков;

„Димитър Шишманов. За размишление“, реж. Ралица Димитрова;

„Дългият път към дома“, реж. Боряна Пунчева

НАЙ-ДОБЪР АНИМАЦИОНЕН ФИЛМ

„Как Сърдел направи ремонт“, реж. Радостина Нейкова, София Илиева;

„Локва“, реж. Вера Донева;

„Януари“, реж. Стоян Дуков

НАГРАДИТЕ ЗА РЕЖИСЬОРСКИ ДЕБЮТ

За първи пълнометражен игрален филм

Захари Паунов за „Омбре“;

Кристина Грозева, Петър Вълчанов за „Урок“;

Майя Виткова за „Виктория“

За дебют в документалното кино

Диана Захариева за „Три свещи“;

Диана Иванова за „Чуй“;

Иван Георгиев за „Македония – последният проект на коминтерна“

За дебют в анимационното кино

Вера Донева за „Локва“;

Кирил Иванов за „Разлики“;

Петър Топалов за „Танцът на Инана“

НОМИНАЦИИ ЗА НАГРАДИТЕ ЗА ПРОФЕСИОНАЛНО МАЙСТОРСТВО В 10-те СЕКЦИИ НА ФИЛМОВАТА АКАДЕМИЯ

Режисьор на игрален филм

Георги Дюлгеров за „Буферна зона“;

Кристина Грозева, Петър Вълчанов за „Урок“;

Стефан Командарев за „Съдилището“

Режисьор на документален филм

Боряна Пунчева за „Дългият път към дома“;

Ралица Димитрова за „Димитър Шишманов. За размишление“;

Коста Биков за „Гражданинът Кино“

Режисьор на анимационен филм

Георги Димитров, Свилен Димитров за „Вълшебният сладкиш на лелка Брелка“;

Радостина Нейкова, София Илиева за „Как Сърдел направи ремонт“;

Стоян Дуков за „Януари“

Сценарист на игрален филм

Ина Вълчанова, Костадин Бонев за „Потъването на Созопол“;

Кристина Грозева, Петър Вълчанов за „Урок“;

Марин Дамянов, Емил Спахийски, Стефан Командарев за „Съдилището“

Сценарист на документален филм

Борис Христов за „Книга на мълчанието“;

Влади Киров за „Поучителната история за живота на братя Прошек“

Юрий Дачев, Татяна Ничева, Боряна Пунчева за „Дългият път към дома“

Оригинален сценарий за телевизионен сериал

Александър Спасов, Борислав Захариев, Владимир Полеганов за  „Под прикритие“ – Епизоди 10 и 11, Сезон 4;

Димитър Стоянович за „На границата“

Филмова музика

Георги Стрезов за „Жената от фара“ и „На границата“;

Калоян Димитров за „Виктория“;

Николай Иванов за „Потъването на Созопол“

Оператор на игрален филм

Красимир Андонов за „Съдилището“;

Крум Родригес за „Виктория“ и за „Урок“;

Цветан Недков за „На границата“

Оператор на документален филм

Димитър Неделчев, Борис Тодоров за „Три свещи“;

Пламен Герасимов за „Димитър Шишманов. За размишление“;

Цветан Недков за „Дългият път към дома“

Главна женска роля

Ирмена Чичикова за „Виктория“;

Маргита Гошева за „Три дни в Сараево“ и „Урок“;

Стефка Янорова за „Буферна зона“ и „Омбре“

Главна мъжка роля

Асен Блатечки за „Съдилището“;

Деян Донков за „Потъването на Созопол“ ex aequo Ованес Торосян за „Съдилището“;

Руси Чанев за „Буферна зона“

Поддържаща женска роля

Мариана Крумова за „Виктория“;

Параскева Джукелова за „Съдилището“ ex aequo Светлана Янчева за „Потъването на Созопол“;

Снежина Петрова за „Буферна зона“

Поддържаща мъжка роля

Веселин Мезеклиев за „Потъването на Созопол“;

Ивайло Христов за „Буферна зона“;

Стефан Денолюбов за „Урок“

Филмова сценография

Ванина Гелева за „Буферна зона“ и „Урок“;

Георги Тодоров-Жози за „Потъването на Созопол“;

Надежда Илиева за „Димитър Шишманов. За размишление”

Художник по костюми

Адрияна Найденова за „На границата“;

Боряна Семерджиева за „Потъването на Созопол“;

Соня Деспотова за „Омбре“

Филмов монтаж

Александър Етимов за „Живи легенди“;

Малин Арнаудски, Чавдар Варийски за „Дългият път към дома“;

Тома Вашаров за „Потъването на Созопол“

Звукорежисьор

Александър Симеонов за „Омбре“ и „На границата”;

Ивайло Нацев за „Буферна зона”;

Иван Андреев за „Художникът и времето” и за „На границата”

Книга – филмова теория, история и критика

Ивайло Христов за „Актьорът в киното“;

Марияна Лазарова за „Кентавърът от Албион. Традиции и техните трансформации в британското игрално кино от 90-те години на 20 век”;

Петя Александрова за „Преходни истории за култура и комуникации“

Оперативна филмова критика

Андроника Мартонова;

проф. Вера Найденова;

Геновева Димитрова

Bookshop 728×90