„Пулицър“ за разобличението на Уайнстийн

Разкритието за сексуалното хищничество на Харви Уайнстийн донесе „Пулицър“ на журналистите от „Ню Йорк Таймс“ Джоуди Кантър и Меган Туи и Ронан Фароу от „Ню Йоркър“. Снимка: ЕПА/БГНЕС - „Пулицър“ за разобличението на Уайнстийн

Разкритието за сексуалното хищничество на Харви Уайнстийн донесе „Пулицър“ на журналистите от „Ню Йорк Таймс“ Джоуди Кантър и Меган Туи и Ронан Фароу от „Ню Йоркър“. Снимка: ЕПА/БГНЕС

Журналистите от „Ню Йорк Таймс“ Джоуди Кантър и Меган Туи, заедно с Ронан Фароу от „Ню Йоркър“, бяха обявени за носители на „Пулицър“ за публикации в услуга на обществото. Те спечелиха престижната награда в най-важната категория за своята серия от разтърсващи репортажи, с които разобличиха сексуални хищници с голяма власт и много пари, сред които и един от най-влиятелните продуценти в Холивуд. Като дадоха гласност на отдавна прикривани твърдения за сексуален тормоз, бруталност и заглушаване на жертвите, те поставиха началото на световно движение за борба срещу насилието над жени.

Новите носители на наградите „Пулицър“ – за вестникарска и онлайн журналистика, литературни постижения и музикална композиция – бяха обявени в понеделник, 16 април, в Колумбийския университет, Ню Йорк.

За разследваща журналистика бе отличен екип на „Вашингтон Пост“, който с поредица от репортажи промени курса на изборите на сенатори в Алабама, като разкри политици, обвинявани сексуален тормоз срещу непълнолетни и опити да бъде попречено на медиите да съобщят за тях.

В категорията „Репортаж“ от общонационално значение спечелиха „Ню Йорк Таймс“ и „Вашингтон Пост“ за поредица от задълбочени статии, обясняващи опитите за руска намеса в президентските избори през 2016 г.

Америка за България

За международен репортаж бяха отличени журналистите Клер Болдуин, Андрю Маршал и Мануел Могато от „Ройтерс“ за разкриването на бруталната кампания за убийства, поръчана от президента на Филипините Родриго Дутерте във войната му срещу наркотиците.

За един незабравим портрет на убиеца Дилън Руф, използвайки уникална и мощна комбинация от репортаж, разсъждения и анализ на историческите и културните влияния зад убийството на девет души в църква за чернокожи в Чарлстън, пуликуван в списание GQ, в категорията „Специална история“ спечели Рейчъл Каази Ганса.

Наградата за новинарска фотография отиде при Райън Кели от „Дейли Прогрес“, Шарлотсвил, за репортерския му рефлекс, позвол му да улови смразяващия момент, в който кола атакува антирасистките протести в Шарлотсвил.

За „Водеща карикатура“ „Пулицър“ получиха Джейк Халпърн и Майкъл Слоун за графичния сериал за живота на семейство бежанци в страх от депортация, публикуван в „Ню Йорк Таймс“.

Bookshop 300×250 2

Обявени бяха и носителите на „Пулицър“ в шестте категории, покриващи „Литература, драма и музика“. За художествена проза печели Less („По-малко“) на Андрю Шон Гриър – разказ за остаряването и същността на любовта. При драмата отличието отиде у Мартина Майок за Cost of Living („Цената на живота“).

„Честна, оригинална творба, коята кани публиката да изследва различните възприятия на привилегиите и човешките връзки чрез две двойки, неподходящи един за друг индивиди: бивш шофьор на камион и неотдавна парализираната му бивша съпруга – и арогантен млад мъж с церебрална парализа и новата му асистентка“, гласят аргументите за наградата на Майок.

Пулицърът за музика отива при рапъра Кендрик Ламар за албума му Damn – „колекция от песни, обединени от своята виртуозна автентичност и ритмичен динамизъм, които предлагат кратки епизоди от съвремения живот на афроамериканците“.

Bookshop 728×90