Найден Тодоров и Камий Тома

Този текст е публикуван преди повече от 3 години

40 пръста Гершуин

Четири рояла замениха органа на Камерън Карпентър в зала 1 на НДК

Четири роля на една сцена са изключителна рядкост. Снимки: Румен Добрев - 40 пръста Гершуин

Четири роля на една сцена са изключителна рядкост. Снимки: Румен Добрев

Дни преди концерта „Джазът среща класиката“ в зала 1 на Националния дворец на културата (18 юни), четиримата пианисти – Иван Янъков, Георги Черкин, Ангел Заберски-син и Живко Петров се събраха на открита за журналисти репетиция и седнаха заедно пред четирите рояла в подготовка за необикновено музикално събитие – на същото място, където само часове по-рано се издигаше уникалният дигитален орган на Камерън Карпентър за виртуозните му изпълнения в неделя вечер.

Макар да имат само две репетиции преди концерта, четиримата очевидно влизат в синхрон без проблем, при това не само помежду си, а и със струнните инстмумунти край тях. За близо час, в който репетицията им бе открита, журналистите се насладиха на голямо майсторство и изключително малък брой прекъсвания.

Иван Янъков в консултация с един от музикантите.

Иван Янъков в кратка консултация с виолончелиста Иван Лалев.

В програмата Янъков, Черкин, Заберски и Петров са включили познати и непознати произведения, акцент ще бъдат собствените им интерпретации и визии върху тях. Единствено Бах ще бъде изсвирен точно така, както е разписал нотите си. Гершуин и прочутата му „Рапсодия в синьо“ също ще бъдат изпълнени, както са в оригинал, но с добавени контрабас и ударни инструменти. Това ще бъде първото по рода си изпълнение на творбата на четири рояла.

Янъков разкри, че идеята за този концерт е отдавна, но е изкристализирала в края на миналата година.

Георги Черкин и Живко Петров на роялите вляво. Зад тях – струнна секция.

Георги Черкин (вляво) и Живко Петров

От четиримата всеки е свирил както класика, така и джаз, но в различна степен. Очаква се любопитна колаборация – както Георги Черкин и Иван Янъков не могат да свирят само класика, така и Заберски и Петров не могат само джаз. Публиката, категорични са музикантите, ще чуе нещо изключително рядко срещано заради техническата трудност да се обединят четири рояла на една сцена.

И така – джазът среща класиката – от аранжименти на тангата на Пиацола, през великия Бах, та до кулминацията „Рапсодия в синьо“ на Джордж Гершуин.

40 пръста се заемат с изпълнението на Гершуин.

40 пръста се заемат с изпълнението на Гершуин. Тук – десет от тях, на Иван Янъков.

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

Този сайт използва „бисквитки“ с цел анализиране на трафика и измерване на рекламите.

Разбрах