Найден Тодоров и Даниел Хоуп

Този текст е публикуван преди повече от 3 години

Оскарите – бели, театралните награди „Тони“ – черни

Мюзикъл за един от Бащите на американската нация с 11 статуетки

За първи път в 70-годишната история на наградите „Тони“ тъмнокожи актьори спечелиха и в четирите категории за мюзикъли. Снимка: БГНЕС/ЕПА - Оскарите – бели, театралните награди „Тони“ – черни

За първи път в 70-годишната история на наградите „Тони“ тъмнокожи актьори спечелиха и в четирите категории за мюзикъли. Снимка: БГНЕС/ЕПА

С награди „Пулицър“ и „Грами“ и с изключителен комерсиален успех – по 600 хиляди долара печалба всяка седмица, мюзикълът „Хамилтън“ не изненада, след като триумфира и на церемонията по раздаването на отличията „Тони“ в Ню Йорк в неделя вечерта. Спектакълът, който разказва за Александър Хамилтън – един от Бащите – основатели на Съединените щати, получи 11 от театралните призове, включително за най-добър мюзикъл. При все това, малко не достигна до рекорда за най-много „Тони“ в една година – той се държи от „Продуцентите“ на Мел Брукс, спечелил 12 статуетки през 2001 г., отбелязва „Гардиън“.

Частично благодарение на „Хамилтън“ – почти изцяло изигран от тъмнокожи актьори, последният сезон на Бродуей бе обявен и за най-расово разнообразния в историята. Дори на церемонията в неделя водещият Джеймс Кордън заяви, че „Тони“ са като Оскарите, само че с разнообразие и добави:

„Толкова разнообразие, че Доналд Тръмп заплаши да вдигне стена около този театър.“

Вижте още: ДА ЧАКАМЕ ЛИ ЦВЕТНА РЕВОЛЮЦИЯ НА ОСКАРИТЕ

ОПЕРНА ГАЛА с РОЛАНДО ВИЙЯЗОН

Всъщност, 70-ите поред награди „Тони“ разчупиха и друг стереотип – за първи път и четирите актьорски отличия в категориите за мюзикъл бяха за тъмнокожи – Лесли Одъм Младши, Давид Дигс и Рене Елиз Голдсбъри, всички от „Хамилтън“, и Синтия Ериво от „Пурпурен цвят“.

Другият голям победител на вечерта е „Човеците“, спечелил четири награди, включително за най-добро представление. Отличието за най-добра женска роля в театрален спектакъл бе за Джесика Ланг за участието ѝ в „Дългият път на деня към нощта“ (по Юджийн О’Нийл).

Белгийският режисьор Иво ван Хове също си тръгна със статуетки – за режисура и за най-добро възраждане на пиеса – за работата си по „Поглед от моста“ на Артър Милър.

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

ДС

Този сайт използва „бисквитки“ с цел анализиране на трафика и измерване на рекламите.

Разбрах