Lora&Sion Paganini Baner

В „Площад Славейков“ пишат хора, а не изкуствен интелект.

Хелоу! Адел детронира Бионсе

Без Грами за нашите

Адел спечели навсякъде, където бе в директен сблъсък с Бионсе. Снимка: ЕПА/БГНЕС - Хелоу! Адел детронира Бионсе

Адел спечели навсякъде, където бе в директен сблъсък с Бионсе. Снимка: ЕПА/БГНЕС

Българите, попаднали в номинациите за „Грами“, не получиха статуетките. Певицата Адел триумфира с 5 награди на церемонията в неделя вечерта в Лос Анджелис.

Творческият екип, записал „Сватбата на Фигаро“ от Моцарт за „Дойче грамофон“ – канадският диригент Яник Незе-Сеген, солистите Томас Хампсон, Кристиане Карг, Лука Писарони и българката Соня Йончева, както и продуцентът Даниел Зале – се размина с наградата в категорията „Най-добър запис на опера“ – отличието бе присъдено на Оркестъра и Хора на Лос Анджелис за „Духовете на Версай“ от американския композитор Джон Кориляно.

В категорията за най-добро оркестрово изпълнение Бостънският симфоничен оркестър с концерта „Шостакович: Под сянката на Сталин“ бе предпочетен пред „Концертгебау“ – Амстердам, концертмайстор в който е българинът Веско Ешкенази, и тяхното изпълнение на Симфония № 5 от Сергей Прокофиев.

Адел бе героинята на вечерта, отнемайки от Бионсе статуетките във всички категории, в които се конкурираха. Националната академия за звукозапис присъди на британската певица отличия за „Запис на годината“ и „Песен на годината“ (Hello), „Албум на годината“ (25), „Поп/соло изпълнение“ и „Поп албум“. Бионсе никога не е печелила „Грами“ за „Запис“ или „Албум на годината“ — Адел е първата, която печели за втори пъти наградите за „Албум“, „Запис“ и „Песен на годината“. Бионсе спечели в категориите „Съвременен/ърбън албум“ и най-добро видео.

„Ти вълнуваш душата ми всеки ден“, обърна се към нея Адел от сцената по време на церемонията.

При получаването на наградата за най-добър албум англичанката сподели:

„Аз се борех и още се боря да бъда добра майка, много е трудно“.

След това певицата отново привлече вниманието към най-голямата битка на вечерта, наричайки Бионсе „артистката на моя живот“ и похвали албума й Lemonade като „монументален… ти караш моите черни приятели да се чувстват много по-силни и уверени“:

„Обичам те, винаги съм те обичала и винаги ще те обичам“.

Дейвид Боуи бе почетен посмъртно за последния си албум „Блекстар“. Присъдени са му грамофончета за „Рок изпълнение“, „Рок песен“ и „Рок/алтернативен албум“.

Уили Нелсън получи отличието в категорията „Най-добър традиционен вокален поп албум“ за „Summertime: Willie Nelson Sings Gershwin“. За най-добро импровизирано джаз соло бе посочен Джон Скофийлд (китара) за албума Country For Old Men, музикантът спечели и за най-добър инструментален джаз албум с Country For Old Men. Грамофончето за най-добър джаз вокален албум бе дадено за Take Me To The Alley на гостувалия у нас Грегъри Портър.

За най-добър реге албум бе определен „Ziggy Marley“ на Зиги Марли, син на Боб Марли, за най-добър уърлд мюзик албум – Sing Me Home на Йо-Йо Ма & The Silk Road Ensemble, за най-добър компилиран саундтрак албум – Miles Ahead (биографичният филм за Майлс Дейвис), за най-добър саундтрак албум – „Междузвездни войни: Силата се пробужда“, за най-добра опаковка – „Blackstar“ на Дейвид Боуи.

Отличието за най-добър музикален филм бе присъденот на „The Beatles: Eight Days A Week The Touring Years“.

„Грами“ за продуцент на година получи Грег Кърстин (продуцирал и Адел). Продуцент на годината в класиката е Дейвид Фрост.

За да бъдем още по-добри...

За да бъдем още по-добри и да продължим да бъдем независима медия, не можем да го направим без вас - подкрепете „Площад Славейков“!

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg