Софийска филхармония МЕГАБОРД

В „Площад Славейков“ пишат хора, а не изкуствен интелект.

Анна Нетребко: Операта е развлечение – ръкопляскайте, когато искате

Живият спектакъл съществува само веднъж, това го прави специален и вълнуващ, казва звездата

„Не ми пречат модерните спектакли в операта, но понякога ми липсват наистина красивите продукции, които просто оставят изпълнителите да пеят“, казва Анна Нетребко. - Анна Нетребко: Операта е развлечение – ръкопляскайте, когато искате

„Не ми пречат модерните спектакли в операта, но понякога ми липсват наистина красивите продукции, които просто оставят изпълнителите да пеят“, казва Анна Нетребко.

Световноизвестната оперна певица Анна Нетребко би искала да работа с Джъстин Бийбър, признава тя в блиц интервю пред „Гардиън“. Прочутото сопрано, огласявало най-големите световни сцени, говори за музиката в живота си, Лейди Гага, пеенето под душа и музикалния директор на Ла Скала от 60-те години на миналия век.

– Как най-често слушате музика?

– Гледам живи изпълнения винаги когато мога, във всички градове, до които мога да пътувам. Предпочитам така да изживявам музиката.

– Кое е последното произведение, което си купихте?

– Наскоро си взех няколко записа на „Аида“ на Верди, защото изучавам ролята.

– Ако имате свободни шест месеца, за да се научите да свирите на нов инструмент, какъв би бил той?

– Мисля, че да свиря на орган ще е страхотно. Би било величествено да имам такава мощ.

– Аплодирането между отделните действия в операта приемливо ли е?

– Често казано, не ме интересува. Хората идват да слушат музика за развлечение, те трябва да прекарват времето си добре и да се чувстват комфортно. Това е най-важното. Приятно ми е да пея за хора, които се наслаждават на живото изпълнение – ако искат – нека ръкопляскат.

– Кое е нещото, което може да подобри формата на класическия концерт?

– Винаги съм харесвала оперни продукции, които изглеждат интересно. Не ми пречат модерните спектакли, но понякога ми липсват наистина красивите продукции, които просто оставят изпълнителите да пеят.

– Кое е най-запомнящото се изживяване от концерт за вас като зрител?

– Преди години бях на бала на Елтън Джон в Лондон и имаше живо изпълнение на Лейди Гага. Беше фантастично шоу. Отвъд това, винаги ми харесва да гледам мои приятели, те са изключително талантливи и не мога да си избера фаворит сред тях. В живия спектакъл винаги е различно и уникално – той съществува само веднъж, това го прави специален и вълнуващ. Не знаеш какво ще се случи.

– Кой беше първият албум, който си купихте?

– Не помня – беше преди толкова години, когато имах напълно различен живот! В Русия, където израснах, нямахме много пари и често се случваше да слушаме крадена музика – свалена от интернет.

– Харесвате ли мюзикъли?

– Обожавам ги! Наскоро гледах „Аладин“ на Бродуей в Ню Йорк, беше невероятно!

– С кой диригент от миналото бихте искала да работите, ако имахте възможност?

– Би ми харесало да работя с великия Джанандреа Гавадзени, артистичният и музикален директор на „Ла Скала“ през 60-те години.

– С кой музикант извън класическата музика бихте си партнирала?

– Джъстин Бийбър.

– Какво си пеете под душа?

– Нищо – никога не пея под душа!

ГРЕДИ АССА. ПЪТУВАНИЯ 27 февруари – 5 май 2024 г.

За да бъдем още по-добри...

За да бъдем още по-добри и да продължим да бъдем независима медия, не можем да го направим без вас - подкрепете „Площад Славейков“!

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

ДС