Софийска филхармония МЕГАБОРД

В „Площад Славейков“ пишат хора, а не изкуствен интелект.

Ара Маликян чака разрешение да свири в България

Организаторите на гастрола му у нас твърдят, че музикалните институции, субсидирани от държавата, се толерират и затова работят, а частният сектор е под забрана

Ара Маликян вече година не може да излезе пред българска публика заради Ковид-ограниченията. Снимка: „BG Sound Stage“  - Ара Маликян чака разрешение да свири в България

Ара Маликян вече година не може да излезе пред българска публика заради Ковид-ограниченията. Снимка: „BG Sound Stage“

Трите концерта на Ара Маликян у нас, планирани за март, чакат разрешение от Министерство на културата да бъдат проведени. Изявите на испанския цигулар в София, Пловдив и Варна трябваше да се проведат през март 2020 г., заради пандмията бяха отложени за лятото, но и тогава не се състояха. Последните обявени дати са 12 март (Зала 1 на НДК), 13 март (Варна) и 15 март (Пловдив).

Билетите за събитието в НДК са продадени отдавна, свободни места няма. Организаторите „BG Sound Stage“ настояват за отговор ще се проведат ли концертите в настоящата ситуация и са изпратили официално писмо до министъра на културата Боил Банов. Защото официално няма разрешение, все още действа наредбата на здравния министър от 25 ноември, според която в културата могат да работят само театрите.

Миистър Банов даде тълкувание на наредбата пред „Площад Славейков“ още през ноември миналата година и според него оперите и филхармониите могат да работят. Така Софийската опера и Софийската филхармония продължават да развиват сценична дейност – при това го правят не само на собствените си сцени.

„В последната заповед на здравния министър № РД-01-52/26.01.2021 за освобождаване на мерките обаче концертите не се споменати. През целия трети локдаун държавните филхармонии, театрите, операта, балетът работят на 30 процента заетост. От 4.02.2021 г. се отвориха моловете, кината на 30% заетост и още много места, в които се събират повече хора“, пишат до министъра от „BG Sound Stage“ и отбелязват, че частният концертен сектор е забравен вече цяла година.

Промоутърите дават за пример Софийската филхармония, които получиха разрешение за концерта на тенора Хуан Диего Флорес в зала 1 на НДК през януари и макар тази сцена да е затворена за други музикални събития, смятат за логично също да изнесат концерт на това място.

„Очевидно е, че опасността от зараза с COVID-19 за публиката от държавните институции не може да е по-малка от тази на нашите концерти – се казва в писмото на „BG Sound Stage“. – В двата случая публиката е седяща и наблюдаваща един и същ тип сценично изкуство.”

Частният сектор е поставен в неравностойно положение спрямо държавните състави и институции, той продължава да бъде подценяван от ръководството на министерството, независимо че радва многохилядна публика с гостувания на световни изпълнители от всички музикални жанрове, заявяват от компанията. Докато съставите, субсидирани от държавата, се толерират и продължават да работят, то частният сектор в музикалната индустрия е под пълна забрана да работи, доведен е до фалити и закриване.

Министерство на културата все още не е дало отговор на писмото за Ара Маликян. От „BG Sound Stage“ настояват и за среща с Боил Банов, за да отстояват правото си на работа.

„Надяваме се, че важността чуждестранни изпълнители да имат достъп до българската сцена ще бъде оценена. Ние сме мотивирани и от това, че трябва да отговорим на верността на публиката си също с вярност – отбелязват организаторите. – Работили сме дълго време за отговаряне на нейните потребности и спечелване на нейното доверие. Затова преживяваме болезнено незаслужени  упреци, че не искаме да работим. И не на последно място ни мотивира фактът, че хората имат нужда и от култура, и от емоционален отдушник в това тревожно време.“

За да бъдем още по-добри...

За да бъдем още по-добри и да продължим да бъдем независима медия, не можем да го направим без вас - подкрепете „Площад Славейков“!

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

kapatovo.bg