Барбра Стрейзанд се извини на Джеймс Сейфчък и Уейд Робсън за изказването си пред „Таймс“, че насилието над тях „не ги е убило“, а „сексуалните нужди са си сексуални нужди“. В документалния филм „Напускайки Невърленд“ двамата мъже твърдят, че Майкъл Джексън ги малтретирал сексуално в продължение на години, когато били на по 7 и 10. Певицата коментира онлайн, че е трябвало да подбере думите си по-внимателно и се възхищава на Сейфчък и Робсън, защото „казват своята истина“.
След коментарите си Стрейзанд предизвика възмущение сред онези, които вярват на обвинителите на Джексън. По повод предстоящите си концерти във Великобритания това лято Стрейзанд коментира пред „Таймс“, че вярва „абсолютно“ на двамата мъже от филма на Дан Рийд.
„Може да се каже [че са били] „малтретирани“, но тези деца, както може да ги чуеш да казват, са били въодушевени [да бъдат в имението на Джексън „Невърленд“]. И двамата [днес] са женени, и двамата имат деца, така че това не ги е убило“, гласи изказването ѝ пред медията.
Както Сейфчък, така и Робсън твърдят, че в живота си на възрастни често се изправяли пред депресия, безпокойство, самоомраза и трудности в семейния живот. А 76-годишната Стрейзанд коментира, че „чувства комбинация от емоции“:
„Чувствам се зле заради децата. Чувствам се зле и заради него [Джексън]. Предполагам, че виня родителите, които са позволявали на децата си да спят с него“.
Мнозина вярват, че Кралят на попа наистина е злоупотребявал с деца в имението си, посочва „Гардиън“.
„Неговите сексуални нужди са си сексуални нужди, идващи от каквото и детство да е имал и каквото и ДНК да носи“, оправдава го Стрейзанд и разказва, че когато го срещнала за първи път, го сметнала за „много сладък, почти като дете“.
Режисьорът Дан Рийд реагира в Туитър:
„Наистина ли казахте това? Сексуалните му нужди са си сексуални нужди – педофилията толерира ли се като част от развлекателната индустрия?“.
След бурните реакции в социалните мрежи, Стрейзанд също отговори онлайн.
„Дълбоко се извинявам за болката и неразбирането, които предизвиках, като не подбрах думите си за Майкъл Джексън или жертвите му по-внимателно – написа тя в профила си в Инстаграм. – Не исках да омаловажа травмата, която тези момчета са изпитали. Като всички оцелели от сексуално насилие, те ще трябва да носят това до края на живота си. Изпитвам дълбоко съжаление и се надявам, че Джеймс и Уейд знаят, че дълбоко ги уважавам и им се възхищавам, че казват своята истина.“
Джексън почина на 51-годишна възраст през 2009 г. Филмът „Напускайки Невърленд“ (достъпен у нас в платформата HBO GO) предизвика полюсни реакции и ожесточен спор между защитниците на звездата и всички останали. Почитателите му заклеймиха продукцията като „графичен и притеснителен“ портрет на фигура, която в продължение на 30 години е заобиколена от слухове. През 2005 г. съдът постанови обаче, че той е невинен по обвиненията в педофилия.
Покрай филма бе засегнато и музикалното и попнаследство на Джексън – продуцентите на „Симпсънс“ изтеглиха епизода с участието на Джако, Музей за децата в Индианополис премахна от постоянната си изложба шапка федора и ръкавици на певеца, „Луи Вютон“ изтеглиха от пазара дрехи, вдъхновени от стила му.
В отговор феновете на музиканта организираха кампанията „MJInnocent“ и разлепиха банери за невинността му в градския транспорт в Лондон. Друга фенгрупа заведе дело срещу Сейфчък и Робсън задето „петнят паметта на Джексън“. Семейството на Краля на попа определи филма като „публичен линч“ и заведе дело срещу НВО за 1 млн. долара.
За да бъдем още по-добри...
За да бъдем още по-добри и да продължим да бъдем независима медия, не можем да го направим без вас - подкрепете „Площад Славейков“!
Банковата ни сметка (в лева/BGN) С карта през ePay.bg
Площад Славейков ЕООД
IBAN: BG98UBBS80021093830440
BIC: UBBSBGSF
Банка: ОББ
Основание: Дарение