Софийска филхармония МЕГАБОРД

В „Площад Славейков“ пишат хора, а не изкуствен интелект.

Бивш директор на „Берлинале“ защити Харви Уайнстийн

Отлъчвайки продуцента, европейското кино губи важен коз, твърди Мориц де Хаделн

„Когато една актриса бъде докосната по неблагоприличен начин от Харви Уайнстийн и на следващия ден отиде в хотелската му стая, след това изпищява „Аз също“ – тогава не остава друго освен да се съгласим с Бриджит Бардо, която нарича тези жени лицемерни“, казва Мориц де Хаделн в защита на похотливия Харви Уайнстийн (на снимката). Снимка: ЕПА/БГНЕС - Бивш директор на „Берлинале“ защити Харви Уайнстийн

„Когато една актриса бъде докосната по неблагоприличен начин от Харви Уайнстийн и на следващия ден отиде в хотелската му стая, след това изпищява „Аз също“ – тогава не остава друго освен да се съгласим с Бриджит Бардо, която нарича тези жени лицемерни“, казва Мориц де Хаделн в защита на похотливия Харви Уайнстийн (на снимката). Снимка: ЕПА/БГНЕС

Мориц де Хаделн, бивш директор на филмовите фестивали в Берлин (1980 – 2001) и Венеция (2002-а и 2003-а), публично се обяви в защита на опозорилия се продуцент Харви Уайнстийн. Хаделн остро разкритикува настоящия шеф на „Берлинале“ Дитер Кослик, колегата му от фестивала в Кан Тиери Фремо и Алберто Барбера от филмовия форум във Венеция, че са прекалили с отлъчването на Уайнстийн от киноиндустрията, пише „Варайъти“.

„Повече от всеки друг те двамата (Кослик и Фремо) трябва да разбират важната роля на братята Уайнстийн за европейското кино – и особено на Харви. Линчуващото правосъдие, което му налагат в момента, е просто отвратително – той е един от малкото продуценти, които наистина обичат киното“, заяви пред швейцарски вестник Мориц де Хаделн.

Бившият организатор на Берлинския фестивал отбелязва също, че без продуцентската къща на Уайнстийн филмите на Франко Дзефирели, Джим Шеридан, Педро Алмодовар, Бернардо Бертолучи и други „нямаше да пробият на американския пазар“.

„Ветото над Харви означава, че европейското кино губи важен коз, човек, чиято експертиза направи възможен успехът на много важни творби“, добавя Хаделн.

В защита на Уайнстийн се изтъква и аргументът, че продуцентът все още не е признат за виновен в нито едно от повдигнатите обвинения, а в същото време обществото му отказало правото да бъде невинен.

Хаделн поставя под въпрос и влиянието на движението #MeToo, тъй като съдебната система се справяла и преди с обвиненията в изнасилване, но движението сега повдига темата за „връзките между мъже и жени, привличането и отвращението, което се корени в човешката природа“, тъй като това са неща, които трудно се доказват.

„Когато една актриса бъде докосната по неблагоприличен начин от Харви Уайнстийн и на следващия ден отиде в хотелската му стая, след това изпищява „Аз също“ – тогава не остава друго освен да се съгласим с Бриджит Бардо, която нарича тези жени лицемерни“, казва Хаделн в защита на похотливия продуцент.

За 21 години на ръководния пост на „Берлинале“, Мориц де Хаделн е представял на фестивала няколко заглавия на компанията „Уайнстийн“, сред които „Английският пациент“, „Джаки Браун“, „Влюбеният Шекспир“, „Фрида“ и „Мръсни хубави неща“.

ГРЕДИ АССА. ПЪТУВАНИЯ 27 февруари – 5 май 2024 г.

За да бъдем още по-добри...

За да бъдем още по-добри и да продължим да бъдем независима медия, не можем да го направим без вас - подкрепете „Площад Славейков“!

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

ДС