„Оскар“ за Хоакин Финикс: Тичай към спасението с любов и ще постигнеш мир

„Паразит“ - най-добър филм

„Бил съм лошо момче. Бях себичен, понякога жесток, с мен е трудно да се работи, но съм благодарен на толкова много от вас в тази зала, които ми дадохте втори шанс“, каза от сцената Хоакин Финикс. Снимка: ЕПА/БГНЕС - „Оскар“ за Хоакин Финикс: Тичай към спасението с любов и ще постигнеш мир

„Бил съм лошо момче. Бях себичен, понякога жесток, с мен е трудно да се работи, но съм благодарен на толкова много от вас в тази зала, които ми дадохте втори шанс“, каза от сцената Хоакин Финикс. Снимка: ЕПА/БГНЕС

Очаквано, Брад Пит получи „Оскар“ за поддържаща роля. Това беше първата награда на церемонията в „Долби Тиътър“, Бевърли Хилс, на 9 февруари. Събитието бе открито в бяло и черно със Стив Мартин и Крис Рок – двама бивши водещи на оскарите, с шеги за липсата на основен водещ на вечерта. И, разбира се, с основната тема: липсата на чернокожи в номинациите:

„А знаете ли, че през 1929 г. не е имало нито един чернокож, номиниран за „Оскар“, докато тази година има един?“.

Откриване в черно и бяло: Стив Мартин и Крис Рок. Снимка: ЕПА/БГНЕС

Пит благодари първо на Куентин Тарантино, отбелязвайки, че най-сетне сигурно е осъзнал, че е направил нещо като хората. Без него филмовата индустрия би била по-лошо място. След това се обърна към Леонардо ди Каприо с думите, че винаги ще го подкрепя, не пропусна да спомене и други хора от екипа на „Имало едно време в… Холивуд“, между които и каскадьорите и завърши с думите:

„Тук съм, защото „Имало едно време в… Холивуд“ е истина. Така че очаквайте лошото, но винаги търсете доброто у хората“.

Америка за България

След това вдигна оскара, отбелязвайки:

„Това е за децата ми“. 

Първи актьорски „Оскар“ за Брад Пит – за поддържаща роля в „Имало едно време в… Холивуд“. Снимка: ЕПА/БГНЕС

Следващото отличие бе връчено на създателите на пълнометражната анимация „Играта на играчките 4: Пътешествието“. Наградата за късометражна анимация, която трябваше да отиде у Теодор Ушев, получи филмът „Космата любов“.

Първия си „Оскар“ за вечерта „Паразит“ получи за оригинален сценарий. Първи „Оскар“ за Южна Корея. Но филмът има номинации в още пет категории.

Colibri april 2017

Режисьорът на „Паразит“ Пон Джун Хо триумфира с наградата за оригинален сценарий. Снимка: ЕПА/БГНЕС

Тайка Уайтити спечели оскара за адаптиран сценарий за „Джоджо Заека“. Режисьорът благодари на майка си за това, че му е майка и ѝ се извини, че е адаптирал книгата, но иначе нямало да направи филм. „Джоджо Заека“ има номинации в още пет категории.

Тайка Уайтити получи оскара си от ръцете на Тимоти Шаламе. Снимка: ЕПА/БГНЕС

Вторият „Оскар“ за „Имало едно време в… Холивуд“ бе получен за сценография. За костюми статуетката бе присъдена на „Малки жени“.

За документален пълнометражен филм наградата спечели „Американска фабрика“ на „Нетфликс“, а за късометражен документален – „Да се научиш да караш скейтборд във военна зона (ако си момиче)“.

Махершала Али анонсира номинациите за поддържаща женска роля и статуетката получи очаквано Лора Дърн – първият ѝ „Оскар“ след три номинации през годините – за играта ѝ в „Брачна история“, отново филм на „Нетфликс“.

„Благодаря ви за този дар, това е най-добрият подарък за рождения ми ден“, каза Лора Дърн, родена на 10 февруари.

Лора Дърн с майка си сред публиката в „Долби Тиътър“. Снимка: ЕПА/БГНЕС

Последва изпълнение на Еминем – „Lose Yourself“, песен от „Осмата миля“, което първо накара зрителите да танцуват в столовете си, а накрая вдигна залата на крака.

Дотук единствен Еминем успя да изправи публиката в залата на крака. Снимка: ЕПА/БГНЕС

За звуков монтаж оскарът отиде при „Пълно ускорение“, за звуков мишунг – „1917“.

Малко по-късно „1917“ получи още една статуетка – за операторско майсторство. Това е втори „Оскар“ в кариерата на Роджър Дикинс, след 12 номинации.

За монтаж наградата спечели „Пълно ускорение“, втора награда за филма до този момент.

Третият „Оскар“ за „1917“ е за визуални ефекти. За грим и прически призът отиде при „Бомба със закъснител“.

В костюмите си от „Котките“ Джеймс Кордън и Ребел Уилсън се пошегуваха с грандиозния провал на филма. Снимка: ЕПА/БГНЕС

„Паразит“ получи оскара за международен филм, втория за тази вечер. Режисьорът Пон Джун Хо призова на корейски залата да приветства актьорите от филма, посочвайки ги сред публиката.

С 11 номинации, „Жокера“ взе първия си „Оскар“ за музиката, композирана от исландката Хилдур Гуднадотир. А Елтън Джон и текстописецът Бърни Топин получиха статуетката за песента „(I’m Gonna) Love Me Again“ от „Рокетмен“.

Елтън Джон първо пя, след това получи и „Оскар“ за песен в биографичния филм за живота му, „Рокетмен“. Снимка: ЕПА/БГНЕС

Пон Джун Хо получи наградата за режисурата на „Паразит“ и отбеляза, че след наградата за международен филм, смятал, че са дотук. След това цитира Мартин Скорсезе и публиката отново се изправи на крака:

„Знам от него, че най-личното е най-творческо. Самата номинация заедно с него беше голяма чест. – И се обърна към Тарантино: Обичам те, Куентин! Бих искал да разделя тази статуетка на пет, за да я споделя с всички номинирани“.

Хоакин Финикс получи поредното признание за играта си в „Жокера“ и изнесе реч, която започна с каузите, които обединяват всички в залата – борбата за равноправие на половете, срещу расизма или за правата на животните:

„Говорим за битката срещу несправедливостта и за схващането, че една нация, една раса, един пол или един вид има правото да доминира, контролира, използва или експлоатира другите безнаказано. Бил съм лошо момче. Бях себичен, понякога жесток, с мен е трудно да се работи, но съм благодарен на толкова много от вас в тази зала, които ми дадохте втори шанс. Мисля, че когато се подкрепяме един друг, тогава сме най-добри. Не когато взаимно се изключваме заради минали грешки, а когато си помагаме да растем, учим се един друг и заедно си посочваме пътя към изкуплението. Това е най-добрата част от човечеството“.

Емоционалната си реч Финикс завърши с цитат от брат си Ривър, починал на 23 г. от свръхдоза:

„Тичай към спасението с любов и ще постигнеш мир“.

Изненада няма и при наградата за главна женска роля: Рене Зелуегър за „Джуди“.

„Джуди Гарланд не получи тази чест приживе, но аз съм сигурна, че този момент е просто продължение на почитта към завета ѝ. Наследството на уникалния ѝ талант живее и до днес“, каза актрисата.

„Оскар“ за Рене Зелуегър“. Снимка: ЕПА/БГНЕС

За най-добър филм бе обявен „Паразит“.

„Нямам думи – обърна се продуцентката на филма Куок Син Ae към публиката. – Не сме си представяли, че това може да се случи, толкова сме щастливи. В този момент се чувстваме като създаващи история. Най-дълбока благодарност към членовете на Академията за тяхното решение.“

Подкрепете ни!

Скъпи читатели, „Площад Славейков“ има нужда от вас.

Никога до днес не сме разказвали за трудностите, които има нашата медия сред конкуренцията на сензационната журналистика и паразитирането на редица популярни сайтове с авторски текстове от нашия онлайн площад. Истината е, че съществуването ни е възможно благодарение основно на културните институции, които ни ценят като истинския културен портал на България.

Сега се намираме в извънредна ситуация. Колапсът на родния културен живот ще се отрази фатално на „Площад Славейков“. А точно днес, когато изолацията става начин на живот, ние осигуряваме достъп до културата във вашия дом, даваме ви това, от което карантината ви лишава.

Затова се надяваме да ни подкрепите и да минем през критичните времена заедно. С вашата помощ „Площад Славейков“ ще продължи да бъде прозорец към културата и към света.

Ако цените нашето присъствие в интернет, ако държите на нашата позиция, независимо дали сме на едно мнение с вас, ако желаете и занапред да бъдем част от вашето ежедневие, подкрепете ни!

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg