Този текст е публикуван преди повече от 3 години

Бягства през Вала от патерици

Новата премиера на Театър „Азарян“ отвежда в ада на собствения ни затвор

Брутално откровен театър синестезия – с участието на Полина Христова (на снимката) и Милица Гладнишка. Снимки: Иван Дончев - Бягства през Вала от патерици

Брутално откровен театър синестезия – с участието на Полина Христова (на снимката) и Милица Гладнишка. Снимки: Иван Дончев

Зад плътен вал от стотици патерици и проходилки се случва спектакълът „Бягства“ на режисьорката Веселка Кунчева. Новата премиера на съвсем младия театър „Азарян“ в НДК е с участието на Милица Гладнишка и Полина Христова, а първите представления са на 19 и 20 декември.

„Бягайки от себе си, ние непрекъснато се самоосакатяваме – каза пред журналисти сценографът на постановката Мариела Голомехова, автор на решението с патериците. – Затваряме се в собствените си стени от невъзможност.“

„Бягства“ е проект на Веселка Кунчева, която стои зад спектакли като „Аз, Сизиф“, „Страх“, „Момо“, „Вграждане“. Нейни този път са не само режисурата, но и текстът. Интересното е, че драматургията се е родила последна.

Изследвайки темата за бягствата на човека от себе си, Кунчева е създала общата рамка на действието. От експериментите й с Голомехова се е родила и музиката, а чак след това е дошъл и текстът. Дори в момента – дни преди премиерата, той все още подлежи на корекции.

Дори и в момента, само дни преди премиерата, драматургичният текст все още подлежи на корекции.

Дни преди премиерата драматургичният текст все още подлежи на корекции.

„Темите, с които се занимаваме, са бягствата на човека от себе си – обобщи Кунчева. – От същността му, от случващото се в съвременния свят.“

Като брутално откровен определи спектакъла и идеологът на каузата на театър „Азарян“ Яна Борисова. Тя обясни, че „Бягства“ действа на всички нива у зрителя и в този смисъл представлява една театрална синестезия (бел. ред. – състояние, при което възприятията се свързват едни с други, т.е. едно сетивно възприятие или идейна представа предизвиква в съзнанието същевременно други, от сетиво, което не е било стимулирано).

Музиката в „Бягства“ се изпълнява изцяло на живо.

Музиката в „Бягства“ се изпълнява изцяло на живо.

Музиката в спектакъла е друг интересен елемент – тя ще се изпълнява без никакви предварително записани части, изцяло на живо от Милица Гладнишка. Приложена е технологията loop session, която позволява наслагване на гласа на изпълнителя, за да се постигне многогласие.

И така, след интерпретацията на Явор Гърдев по Чеховата „Чайка“, с която театър „Азарян“ бе открит, сега, по-малко от два месеца по-късно, тръгва и втората премиера – съвременна българска драматургия, с експериментален елемент, която определено обещава изненади.

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

ДС

Този сайт използва „бисквитки“ с цел анализиране на трафика и измерване на рекламите.

Разбрах