Летен сезон

Този текст е публикуван преди повече от 3 години

Да поиграем ТОТО с наградите „Икар“

Спектакълът "Възвишение" на Пловдивския театър има номинации за режисура и второстепенна мъжка роля. - Да поиграем ТОТО с наградите „Икар“

Спектакълът "Възвишение" на Пловдивския театър има номинации за режисура и второстепенна мъжка роля.

Нека поиграем ТОТО с театралните награди „Икар“! Съюзът на артистите ще тегли новия тираж отличници на 27 март на церемония в Народния театър. Както знаем, критериите за избора са субективни, не винаги по-високото, по-красивото и по-вълнуващото е онова, заради което ще ти кажат „Браво“ киселяците от комисията. Понякога просто може да ти е дошъл редът, а веднъж пък като ти тръгне – може и следващата година да се наложи да благодариш от сцената.
Точно като в спортния тотализатор, и в наградите за култура рядко може да познаеш всички числа…, пардон – имена, които ще изтегли машината „Икар“. Затова ще споделя кои са моите победители сред номинираните от Съюза на артистите. Този път може да позная печелившите.

Преди това обаче да си припомним кои са забравените в номинациите за театралните награди „Икар“, защото след броени дни ще бъдат обявени предложенията за „Аскеер“. Дано този път специалистите не отминат онези творци, заради които публиката обожава изкуството, наречено „театър“.

Списък на забравените от наградите „Икар“:

Камен Донев трябваше да присъства сред предложенията за главна мъжка роля за новия си моноспектакъл „Възгледите на един учител за всеобщата просвета“. Защото постига феноменален успех без каквато и да е реклама по телевизията. Славата му се носи от уста на уста.
Мая Новоселска можеше да спечели поне номинация за второстепенна женска роля за превъплъщението си в „Херкулес и Авгиевите обори“. Защото тя всъщност е Херкулес в този спектакъл, не номинирания за „Икар“ Иван Бърнев.
Стелиан Радев и Димитр Несторов – студентите, които изгряха в ролите на Зуека в спектаклите „Шинел“ и „Каквото направи дядо…“, щеше да е добре да попаднат поне в категория „Дебют“. А защо не и „Главна мъжка роля“?! Двамата влизат не „по заместване“, а правят забележителни роли в спектакли с принос към историята на съвременния български театър.
Васил Абаджиев – сценографът на „Парижката Света Богородица“, също е сред забравените, а трябваше да получи място сред номинираните. Неговата въртяща се сцена е най-оригиналното театрално обиталище на сезона.
Александър Секулов, драматургът на спектакъла „Възвишение“, също липсва сред номинираните за „Икар“. Това представление е безспорното събитие на сезона. А който е чел гениалната книга на Милен Русков „Възвишение“, а след това е видял и постановката на Иван Добчев, ще оцени чудото а Секулов. „Икарът“ трябваше да е за него, независимо, че е създал драматургичен текст по чуждо произведение.

ОПЕРНА ГАЛА с РОЛАНДО ВИЙЯЗОН

А сега да поиграем ТОТО с номинациите за „Икар“! Вижте моя „фиш“.

Критически текст:

Нямам фаворити, защото номинираните книги са за бутикова аудитория от специалисти. Професионалните театрални критици у нас не пишат критично, за да не им се разсърдят.

Драматургичен текст:

Яна Борисова за „Хората от Оз“

Куклен спектакъл:

„Аз, Сизиф“ – драматургия и режисура Веселка Кунчева, Продуцентска къща „Контраст филмс“ ООД

Майсторско техническо осъществяване:

„Парижката Света Богородица“ от Виктор Юго, реж. Лилия Абаджиева, Театър „София“

Авторска музика или оригинално музикално оформление:

Милчо Левиев за „Веселите уиндзорки“ от Уилям Шекспир, реж. Ръсел Болъм, Народен театър „Иван Вазов“

Сценография:

Венелин Шурелов и Елица Георгиева за „Напразни усилия на любовта“ от Уилям Шекспир, реж. Крис Шарков, Театър „София“ и „Канкун“ от Жорди Галсеран, реж. Стилиян Петров, ТМПЦ – Варна, Драматичен театър „Стоян Бъчваров“

Дебют:

Красимир Василев за Асенчо във „Възвишение“ по романа на Милен Русков, реж. Иван Добчев, Драматичен театър „Николай О. Масалитинов“ – Пловдив

Второстепенна женска роля:

Надежда Петкова за Дойката в „Ромео и Жулиета“ от Уилям Шекспир, реж. Петринел Гочев, Драматичен театър „Рачо Стоянов“ – Габрово

Второстепенна мъжка роля:

Атанас Атанасов за Труман в „Хората от ОЗ“ от Яна Борисова, реж. Галин Стоев, Театър 199 „Валентин Стойчев“

Водеща женска роля:

Лилия Маравиля за Г-жа Министершата в „Госпожа министершата“ от Бранислав Нушич, реж. Недялко Делчев,Театър „София“

Водеща мъжка роля:

Владимир Пенев за Арпагон в „Скъперникът“ от Жан Батист Молиер, реж. Лилия Абаджиева, Малък градски театър „Зад канала“

Режисура:

Иван Добчев за „Възвишение“ по романа на Милен Русков, Драматичен театър „Николай О. Масалитинов“ – Пловдив

Представление на сезона:

„Възвишение“ „Възвишение“ по романа на Милен Русков, Драматичен театър „Николай О. Масалитинов“ – Пловдив

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

ДС

Този сайт използва „бисквитки“ с цел анализиране на трафика и измерване на рекламите.

Разбрах