Летен сезон

Този текст е публикуван преди повече от 3 години

Дъстин Хофман: Киното никога не е било по-зле

В Холивуд вече не е важно дали си добър, а дали филмите ти правят пари

„В един момент достигаш определена възраст, за съжаление при жените тя е доста по-рано, и вече не си водещият актьор, ставаш поддържащ актьор, който много често е ментор на главния. Това е цикълът“, обяснява с огорчение Дъстин Хофман. - Дъстин Хофман: Киното никога не е било по-зле

„В един момент достигаш определена възраст, за съжаление при жените тя е доста по-рано, и вече не си водещият актьор, ставаш поддържащ актьор, който много често е ментор на главния. Това е цикълът“, обяснява с огорчение Дъстин Хофман.

Холивудският актьор Дъстин Хофман заяви, че откак се помни киното не е било в по-лошо състояние от днес. Двукратният носител на Оскар коментира в интервю пред „Индипендънт“, че парите са осакатили индустрията, а неговият личен избор вече е да гледа телевизия.

„Мисля, че сега телевизията е в най-добрата си фаза – казва 77-годишният актьор. – И че киното е по-лошо отвсякога. За 50-те години, в които се занимавам с това, никога не е било по-зле.“

Актьорът и режисьор се възмути още от промените в протичането на снимачния процес заради напредъка на дигиталните технологии. Те предполагат, че режисьорите често може да бъдат подлагани на натиск да завършват филмите си за три седмици и дори за по-малко.

„Трудно е да се повярва, че можеш да свършиш добра работа за малкото пари, които се дават днес – обяснява Хофман. – Направихме „Абсолвентът“ (през 1967 – бел. ред.) и той все още се гледа. Имаше чудесен сценарий, върху който бе работено три години, изключителен режисьор, актьори и сценарен екип, но беше малък филм – четири стени и артистите, това беше. А снимките все пак ни отнеха 100 дни!“

Дъстин Хофман казва още, че най-добре познатите му ранни роли са станали големи по случайност.

„Беше инцидент, че се оказах в „Абсолвентът“, прожекторите светнаха и внезапно станах звезда – обяснява той. – Повечето актьори започват в евфемистично наричаните „поддържащи“ роли, но всъщност не става дума за поддържащи роли, а за много по-дребни участия. Чак тогава, ако имат късмет, се добират до поддържащите, а след това и до главните роли. После достигат определена възраст, за съжаление при жените тя е доста по-рано, и вече не си водещият актьор, ставаш поддържащ актьор, който много често е ментор на главния. Това е цикълът.“

Хофман признава, че се бори да открие следващия си филм като режисьор след дебюта си през 2012 г. с „Квартет“.

„Преглеждам всичко, което идва до мен, но не получавам много предложения, в които е замесена режисурата – казва той. – Не мисля, че това има нещо общо с факта дали си добър, или не, а дали филмите ти правят пари, или не.“

Музиката на „Квартет“ дава следа към истинската страст на Дъстин Хофман – той споделя, че винаги е съжалявал, че не е станал професионален пианист, вместо да излезе пред камерата.

„Обичам го повече от всичко – казва актьорът режисьор. – Но не мога да свиря достатъчно добре, за да се препитавам с това. Е, ако днес Господ ме потупа по рамото и каже: „Без повече актьорство, без повече режисура, можеш да си джаз пианист“… Никога не съм изпълнявал музиката грациозно, нямам слух за нея. Но все пак искам да правя това. Бих го правил с любов.“

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

Този сайт използва „бисквитки“ с цел анализиране на трафика и измерване на рекламите.

Разбрах