Найден Тодоров и Камий Тома

Десет минути овации във Венеция за нежен канибалски романс

Новият филм на Лука Гуаданино „Кости и прочие“ с Тимоти Шаламе е вдъхновен от „Здрач“ (видео)

Тимоти Шаламе скандализира с дамския си стайлинг на червения килим във Венеция. Според някои, дрехите му са препратка към сюжета на филма „Кости и прочие“. Снимка: ЕПА/БГНЕС - Десет минути овации във Венеция за нежен канибалски романс

Тимоти Шаламе скандализира с дамския си стайлинг на червения килим във Венеция. Според някои, дрехите му са препратка към сюжета на филма „Кости и прочие“. Снимка: ЕПА/БГНЕС

Необичаен филм събра отново Лука Гуаданино („Назови ме с твоето име“) и Тимоти Шаламе. Представен премиерно на 2 септември във Венеция, „Bones and All“ (Кости и прочие) е сред най-обсъжданите филми на кинофестивала. Тийн хорърът бе аплодиран в продължение на 10 минути, докато публиката скандира името на режисьора, съобщават присъствалите критици.

Нестандартните истории обикновено са запазена марка на фестивала в Кан, където понякога печелят филми за сексуалните взаимоотношения между човек и автомобил („Титан“), и филмът на Гуаданино перфектно се вписва в подобна шокираща тематика. Историята представя Марен (Тейлър Ръсел), умно младо момиче, което живее само с баща си на ръба на мизерията. Сменяйки за пореден път училището си, девойката изненадващо получава покана от новите си приятелки за парти с преспиване. Опиянена от интимната приятелска атмосфера, Марен изненадва компанията си по най-неочаквания начин, когато отхапва пръстта на едно от момичетата и го поглъща на място.

Така Марен разкрива тъмната си тайна, че води живот на канибал, което и причината за номадския начин на живот на семейството. Изоставена от майка си, баща ѝ също отказва да се грижи за нея, когато тя навършва пълнолетие. В опит да разбере причината за зависимостта си, тя решава да открие майка си – но по пътя открива тайно съсловие на други канибали, където най-сетне се чувства сред свои. Марен неусетно се влюбва в красиво слабовато момче, избягало от вкъщи, на име Лий (Тимоти Шаламе). Той също е канибал, но предпочита да „ловува“ сам, като често се облича с дрехите на жертвите си. Широки и често прокъсани, те разкриват кокалестото му тяло. (Затова мнозина предположиха, че облеклото на Шаламе на червения килим – червен по-скоро дамски гащеризон с гол гръб, е препратка към персонажа му от филма.) Откривайки истината за родната си майка, Марен се отдава на хищническата си връзка с Лий и двамата тръгват на пътешествие из страната.

Вижте още: МЪЖЕТЕ В ХОЛИВУД СЕ ФЕМИНИЗИРАТ

Сюжетът се базира на young adult бестселъра „Bones and All“ на Камий Деанджелис, който пък на свой ред е вдъхновен от тийн феномена „Здрач“ на Стефани Майър. С роли във филма са още Марк Райлънс, Анде Холанд, Клоуи Севини и други.

Засега единствено фестивалната публика е имала възможност да гледа „Кости и прочие“, филмът тръгва по световните екрани през ноември 2022 г. Затова и ревютата са ограничени, но преобладаващо позитивни – в сърцевината си историята е за самотните млади хора, които се чувстват различни и отхвърлени, твърди Деймън Уайз в „Дедлайн“. Но макар да носи елементите на хоръра, „Кости и прочие“ се отделя от жанра след първоначалните шокиращи сцени, за да се превърне във филм, в който пътуването по прашните пътища на САЩ е всъщност антропологично изследване, отбелязва критикът.

„В канибализма на Лий и Марин има нещо учудващо невинно. Целта на Гуаданино е да ни провокира с дива абсурдност, но и да я продаде така, че да убеди зрителя, че той също е жертва на съдбата. Има много за преглъщане в тази история, за хората, които се чувстват откъснати, недолюбвани и неискани – пише Питър Брадшоу, критикът на „Гардиън“. – Финалът му може и да е разочароващ, но това гарантира, че филмът ще живее живота си като несъвършен шедьовър, както подобава на най-добрите култ филми.“

„Кости и прочие“ е „нежен канибалски романс“, смята Стефани Закарек в „Тайм“:

„Дори Шаламе да е по-голямата звезда, Ръсел е тази, която владее филма. Лицето на Марен е открито за свят, който не иска да има нищо общо с нея, нейното опустошение в първите сцени на филма е запомнящо се. Обреченият романс настрана – това е нещо, което виждаме непрекъснато. Но обречената любов към себе си е по-голяма трагедия, а в този филм тъкмо това чувство танцува по лицето на Ръсел.“

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

Този сайт използва „бисквитки“ с цел анализиране на трафика и измерване на рекламите.

Разбрах