Софийска филхармония МЕГАБОРД

В „Площад Славейков“ пишат хора, а не изкуствен интелект.

Дж. Р. Р. Мартин за „Домът на Дракона 2“: Опростеното не винаги е по-добро

Писателят разкритикува сериала в публикация, която малко по-късно изтри

Кралица Хелена, поставена от убийците Кръв и Сирене пред избора кое от децата ѝ да умре. Снимка: HBO - Дж. Р. Р. Мартин за „Домът на Дракона 2“: Опростеното не винаги е по-добро

Кралица Хелена, поставена от убийците Кръв и Сирене пред избора кое от децата ѝ да умре. Снимка: HBO

Джордж Р. Р. Мартин разкритикува „Домът на Дракона“ в публикация в блога си, която бе изтрита почти веднага след появата си. В текста създателят на света на Вестерос и автор на литературната основа на сериала „Огън и кръв“ предупреди, че промените в сюжета ще доведат до Ефекта на пеперудата, а „предстоят по-големи и по-отровни пеперуди“.

Коментарът на Мартин дойде изневиделица, тъй като в миналото писателят е споделял позитивните си впечатления от промените по книгата му. Миналата седмица обаче той загатна, че има намерение скоро да опише всички грешки на сериала.

Авторът споделя за основната линия на разделение между него и шоурънъра Райън Кондал относно изтриването на ключов персонаж от сюжета на сериала. Става дума за принц Мелор Таргариен, третото дете на Егон II и сестра му Хелена. В сериала те имат само две деца, близнаците Джехера и Джехерис, като момчето бе убито в началото на втория сезон.

Възраженията на Кондал били практични – екипът се опасявал, че още едно дете в състава, особено 2-годишно, ще удължи снимачния график, което щяло да бъде товар за бюджета:

„Бюджетът вече бе проблем на „Домът на Дракона“, така че имаше смисъл да спестяваме там, където е възможно“, казва Мартин.

Но разминаването с книгата е твърде голямо, опасява се писателят. Когато трябва да избере кое от децата ù да бъде убито от наемниците Кръв и Сирене, в сериала Хелена се спира на Джехерис. В книгата обаче тя първо избира Мелор, но убийците пренебрегват това и убиват Джехерис. Мартин разказва, че се съгласил на тази промяна, защото получил уверение, че сценаристите имат намерение да „отложат“ персонажа, като разкрият трета бременност на Хелена към края на втори сезон. Това обаче така и няма да стане, разбрал той:

„Така е по-опростено, да, и има смисъл по отношение на бюджета и графика за снимки. Но опростеното невинаги е по-добро. Мелор сам по себе си има минимално значение, той е малко дете, няма нито една реплика и не прави нищо значимо, освен да умре. Но кога, къде и как, това има значение“.

Писателят намеква и за други спорове зад камерата:

„Идват по-големи и по-отровни пеперуди, ако „Домът на Дракона“ избере да реализира промените, обмисляни за трети и четвърти сезон“.

Макар постът на Мартин да бе изтрит, от НВО излязоха с изявление, в което защитават Кондал и казват, че „шоурънърите обикновено трябва да направят трудни избори за персонажите и сюжетните линии, които публиката ще проследи“.

В скорошна своя медийна изява самият Кондал също потвърждава за спорове със създателя на „Огън и кръв“. По време на продукцията всичко се предоставя на писателя, уточнява той:

„Разбира се, има места, на които не можем да се съгласим и имаме различни мнения. Винаги съм опитвал да приема бележките му, да извъртя нещата така, че да сработят. Понякога мисля, че работят и служат като връзка за друг момент от историята, но друг път – не. Приел съм това. Това беше условието да бъда шоурънър на гигантски франчайз“.

ГРЕДИ АССА. ПЪТУВАНИЯ 27 февруари – 5 май 2024 г.

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

Bookshop 728×90