Софийска филхармония МЕГАБОРД

В „Площад Славейков“ пишат хора, а не изкуствен интелект.

Джаз, дъжд, студ и блус преди затвора

Първа вечер в НИШвил - с Ал ди Меола, „Подуене блус бенд“ и китайците от „Голдън Буда Джазбенд“

Васко Кръпката бе сред малцината български изпълнители на популярния международен музикален фестивал в Ниш. - Джаз, дъжд, студ и блус преди затвора

Васко Кръпката бе сред малцината български изпълнители на популярния международен музикален фестивал в Ниш.

Най-големият джаз (блус, соул…) фестивал на Балканите започна в четвъртък вечерта – уви, не у нас – а в Ниш, Сърбия. Но това не е проблем, градът е само на 160 км от София и тук има доста българи, както в публиката, така и сред изпълнителите.

Въпреки дъжда и студа, хиляди останаха до края на вечерта, който настъпи малко след 2 ч. след полунощ. Финалният акцент в старта на четиридневния музикален празник бе поставен от „Подуене блус бенд“, посрещнати от въодушевена публика при първия си концерт в Сърбия. По-късно през нощта срещнахме група руснаци, които възторжено обсъждаха най-видния представител на българското блус общество.

28643879610_0a563a6359_z

До късно през нощта фенове обсъждаха музиката на „Подуене блус бенд“ след концерта им на НИШвил.

Преди него на същата главна фестивална сцена (защото има още девет – Младежка, Открита, Нощна… и там също свирят бг изпълнители) публиката започна да приижда с появата на „Лени Уайт трио“ и първите дъждовни капки в хладната вечер едва ли обезкуражиха няколко. Следващия един час Бъстър Уилямс извличаше нежни контра-мелодии от струните на контрабаса, а Сайръс Чеснът вадеше с памук душата на пианото, докато Лени Уайт си играеше с ритъма, както само той умее.

Ал ди Меола

Ал ди Меола събра най-много публика в НИШвил.

Може би най-много хора се събраха за следващия изпълнител, Ал ди Меола. Вероятно единственият китарист, който отделя еднакво внимание и на акустичния, и на електрическия вариант на инструмента си, също пристигна с трио – в странния формат от две акустични китари и барабани. Барабанистът Петер Казас имаше ненатрапчив и почти неуловим (в добрия смисъл) принос.

28313509203_ff0bd281f1_z

Ди Меола бе вероятно единственият китарист, който отделя еднакво внимание и на акустичния, и на електрическия вариант на инструмента си.

Ди Меола и вторият китарист – Пео Алфонси, водеха изискан и уж равностоен струнен диалог, но Ал се изказваше по-често и на по-висок тон – защото имаше по-добри музикални аргументи (въпреки че остави и Алфонси да развие няколко интересни тези). Чухме композиции от последния албум на Ди Меола „Елизиум“, предишния – с вариации по песни на „Бийтълс“ и някои от най-известните му хитове.

Ал ди Меола и вторият китарист - Пео Алфонси

Ал ди Меола и вторият китарист – Пео Алфонси

Изненадата на вечерта – за всички, които нямат представа какво да очакват от китайски джаз бенд – бе групата Golden Buddha Jazz band. Отлични музиканти, които смесват много успешно традиционен джаз с китайски фолклор и саксофон, пиано, бас и барабани – с китайски струнни духови инструменти с неизвестни за нас имена.

Китайците от „Голдън Буда Джазбенд“

Китайците от „Голдън Буда Джазбенд“

Чудесна вечер, свършила след полунощ – с джаз, дъжд, блус, студ и приятни изненади. А сега, заедно с Васко Кръпката отиваме в затвора. Ако утре не се обадим – потърсете българския консул в Ниш, г-н Едвин Сугарев.

28854132601_04a3dfca9e_z

За да бъдем още по-добри...

За да бъдем още по-добри и да продължим да бъдем независима медия, не можем да го направим без вас - подкрепете „Площад Славейков“!

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg