Летен сезон

Този текст е публикуван преди повече от 3 години

Пътят на графиката върви по Пътя на коприната

Мащабна международна изложба от Китай гостува в Двореца

Оражение на посетители в литографията на Чан Хюй (1982) „Взирайки се в светлината“ от изложбата „Едзин пояс, един път“.  - Пътят на графиката върви по Пътя на коприната

Оражение на посетители в литографията на Чан Хюй (1982) „Взирайки се в светлината“ от изложбата „Едзин пояс, един път“.

Един от най-мащабните арт проекти в съвременната история на Китай се крие в няколко от залите на Националната художествена галерия, филиал Двореца. Под наименованието „Един пояс, един път“, графична изложба, едновременно китайска, но и международна придава ново значение на древния Път на коприната и чрез него – на връзките на страната с останалите държави.

Инициативата „Печелившо сътрудничество/Един пояс, един път“ е организирана от Творческата база в Гуанлан – място за създаването на графични произведения, отпечатване, излагане, колекциониране, обучение и изследователска дейност, „най-голямата в страната и вероятно в света“, според Сюй Цзюн, гостуващият у нас вицепрезидент на школата по китайска живопис.

Още от създаването си преди 10 години школата започва да кани изявени местни художници, но и автори от страните, разположени по „Пояса и Пътя“, с цел осъществяване на културен обмен.

Уанг Шиао (1986), „Преклонение пред рибата“, релеф

Изложбата представя селекция от над 100 творби – половината от китайски автори, останалите на художници от България, Словения, Унгария, Полша, Сърбия, Русия, Естония, Гърция, Хърватия, Босна и Херцеговина, Тайланд, Египет, Пакистан, Ирак, Индонезия, Индия, Бахрейн, Непал, Бангладеш, Камбоджа и Монголия. Но всички те са създадени в базата Гуанлан през последните няколко години.

ОПЕРНА ГАЛА с РОЛАНДО ВИЙЯЗОН

Яо Дзин (1967), „Движещи се лилии“, ситопечат

Експозицията проследява най-актуалните тенденции в съвременното графично изкуство, чрез цялото разнообразие от теми, сюжети и емоции с използването на всички популярни техники: като литография, офорт, суха игла, акватинта, ситопечат…

Най-интересно за нас е, разбира се, представянето на китайските автори. Съвременното китайско изобразително изкуство заема все по-важно място на световния арт пазар, като същевременно много от неговите представители не късат връзката си и с древните традиции на този вид изкуство.

Ли Шиаогуанг, фрагмент от „Моят таен тревен клъстер“, релеф

Историята на печатната графика, която предлага най-широко достъпната художествена продукция, започва в Китай по времето на династиите Хан (202 г. пр. Хр. – 220 г. сл. Хр.) и Дзин (266-316). Достига своя връх при династиите Мин (1368-1644) и Цин (1614-1912) и е смятана за квинтесенцията на китайската култура, отличаваща се с уникално развитие и характерен стил.

Международната графична изложба „Един пояс, един път“ ще остане в залите на Двореца до 15 октомври.

Залата с произведенията на художници от чужбина, гостуващи в базата в Гуанлан.

Олег Михайлов, Русия, „Пазарът на морски дарове в Циндао“, литография

Суапнеш Вайганкар, Индия,„Път на свободата“, дълбок печат, фрагмент

 

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

ДС

Този сайт използва „бисквитки“ с цел анализиране на трафика и измерване на рекламите.

Разбрах