Елина Кешишева, снимала за „Диор“ и сега реката на забравата

Фотографката с изложба в Квадрат 500 (снимки)

Фотографиите на Кешишева са заснети на естествена светлина по време на пандемията във Франция. Снимка: Елина Кешишева - Елина Кешишева, снимала за „Диор“ и сега реката на забравата

Фотографиите на Кешишева са заснети на естествена светлина по време на пандемията във Франция. Снимка: Елина Кешишева

Изложба с фотографии, символизираща духовно пречистване и покой, подготвят в Квадрат 500. На 24 юни е официалното откриване на „Лета“ (Léthé), философска приказка на българската фотографка Елина Кешишева, заснела настоящата модна кампания на „Диор“. Изложбата е част от платформата „Майстори на фотографията“ на фондация „Мусиз“ и Кешишева е първата българка, представена в проекта, в който са представяни Брайън Адамс, Улай, Арнолд Нюман, Мери Елън Марк…

Кешишева представя широкоформатни произведения, заснети върху филмова лента на естествена светлина, за да се уловят най-точно цветовете. Кадрите са направени сред природата, по време на пандемията, близо до Мемийон във Франция. Фотографката е заснела свои приятелки в пози, свободно излагащи голотата им. Героините са като антични статуи, амазонки или жени без възраст с прекрасни тела.

Снимка: Елина Кешишева

Заглавието е заимствано от древногръцката митология, където Лета е нимфа на забравата. С нея се свързва една от реките в подземния свят, душите пиели от нея, за да забравят земния си живот. „Лета“ подканва зрителя да премине бавно през пространствата на галерията и да насочи мислите навътре към себе си, да потъне в забрава, която отпуска сетивата му, да чуе вътрешния си глас.

Природата и водата във фотографиите символизират духовно пречистване и покой. Това е и основното послание на авторката, прекарала детството си край морето в Черноморец. Именно там публиката би трябвало да търси началото на реката на забравата, символ на древното познание, въплътено в женските фигури.

Снимка: Елина Кешишева

Кешишева живее в Париж от 25 години, където развива кариера в модната фотография. Тя е първата българка главен фотограф на списанието „Мари Клер“, заснела е петдесет корици на различни издания, сред които „Вог“, „Нумеро“, „L’Officiel“ и др. Пред обектива ѝ са позирали Ейми Уайнхаус, Фарел Уилямс, Даян Крюгер, Ник Кейв, Вим Вендерс, Анди Макдауъл и Настася Кински. Характерно за фотографиите на Елина Кешишева са препратките ѝ към класически художествени произведения, заснети чрез изразните средства на аналоговата фотография – стил, който впечатлява артистичния директор на „Диор“ Мария Грация Кюри, която наскоро я кани да ръководи кампанията по представянето на колекцията висша мода на бранда. Работи на българката са излагани по целия свят – в Париж, Ню Йорк, Берлин, Лондон…

Снимка: Елина Кешишева

Куратор на изложбата е Аниса Туати, независим куратор от Франция с професионално образование в областта на археологията. От 2021-а е член на Съвета на кураторите на Женевския музей за изкуство и история. Била е артистичен директор на фондацията „Contemporary Istanbul“, за която изготвя програма с фокус върху принадлежността към средиземноморската култура, както и асоцииран директор на Chalet Society. Тя е курирала, самостоятелно или в сътрудничество, изложби в Турция, Ливан, Мексико, Аржентина, САЩ, Франция и други страни. Сред тези събития е и откриването на музея на изкуствата „BeMa“ в Бейрут през 2018-а с изложбата „Цикли на прогрес в разпад” (Cycles of collapsing progress).

Изложбата може да бъде разгледана в Квадрат 500 до 1 август.

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

ДС

Този сайт използва „бисквитки“ с цел анализиране на трафика и измерване на рекламите.

Разбрах