Софийска филхармония МЕГАБОРД

В „Площад Славейков“ пишат хора, а не изкуствен интелект.

Ева Лонгория: Холивуд измерва различно провалите на мъжете и жените

Като режисьор аз трябва да работя два пъти повече и с двойно по-нисък бюджет в сравнение с белите мъже в индустрията, казва актрисата

Ева Лонгория на афтърпартито след церемонията „Оскар 2023“. Снимка: ЕПА/БГНЕС - Ева Лонгория: Холивуд измерва различно провалите на мъжете и жените

Ева Лонгория на афтърпартито след церемонията „Оскар 2023“. Снимка: ЕПА/БГНЕС

Ева Лонгория се оплака от двойни стандарти в Холивуд, когато става дума за филмови провали при жени и мъже режисьори. Актрисата, добила популярност с ролята си в „Отчаяни съпруги“, гостува в Кан на събитието „Women in Motion“ в подкрепа на развитието на жените във филмовата и тв индустрия.

Лонгория наскоро направи своя режисьорски дебют с филма „Flamin’ Hot“ – история за чистач латиноамериканец, който дава идеята за популярния снакс „Flamin’ Hot Cheetos“. Заглавието взе наградата на публиката на фестивала SXSW (South by Southwest).

От сцената на събитието в Кан Лонгория заяви, че като изгряващ режисьор, жена и латиноамериканка „усещала тежестта на общността си и трудностите пред всяка една режисьорка“. Холивуд не предоставя равни шансове за провал на мъжете и жените в индустрията, уточни по-късно актрисата в интервю за „Варайъти“. Провалът при нея би означавал край на режисьорските ѝ опити, отбелязва тя.

„Ние не получаваме много парчета от пая – коментира Лонгория за латиноамериканските режисьорки. – Филмът ми не беше нискобюджетен в никакъв случай – не беше за 100 млн. долара, но не бе и за 2 млн. Кога бе заснет последният студиен филм от латиноамериканка? Може би преди 20 години. Не може да правим филм на всеки 20 години.

Проблемът е, че ако този филм се провали, хората ще си кажат: „Е, латино историите не работят, жените не се справят толкова добре в режисурата“. Не получаваме много възможности. Един бял мъж може да режисира филм за 200 млн. долара, да се провали в боксофиса, но ще получи още един шанс. Това е проблемът. Аз имам само една възможност, работя два пъти по-здраво, двойно по-бързо и с двойно по-нисък бюджет. Когато снимаш филм, носиш със себе си травмите на цяло едно поколение. Но тъкмо така открих мотивацията, бях решена да направя този филм.“

Въпреки статистиката за испаноговорящата публика в киносалоните, Холивуд продължава да игнорира общността както пред, така и зад камера, смята Лонгория:

„28% от кинозрителите в боксофиса са латиноамериканци. Филмът ти няма да успее, ако не привлечеш латино публиката. Знаете ли колко от нас са гледали „Бързи и яростни“ или „Луди богати азиатци“? Ние сме голяма част от зрителите в салоните, тогава защо да няма съдържание за нас?“

ГРЕДИ АССА. ПЪТУВАНИЯ 27 февруари – 5 май 2024 г.

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg