Найден Тодоров и Даниел Хоуп

Този текст е публикуван преди повече от 2 години

Филм за живота на Милош Форман с голямата награда на „Мастър ъф арт“

Разказ за фотографа Александър Иванов определен за най-добър български филм

В „Форман срещу Форман“ са използвани редки архивни кадри със знаменития чешки режисьор. Снимка: Стопкадър - Филм за живота на Милош Форман с голямата награда на „Мастър ъф арт“

В „Форман срещу Форман“ са използвани редки архивни кадри със знаменития чешки режисьор. Снимка: Стопкадър

Филмът „Форман срещу Форман“ за живота на най-известния чешки кинорежисьор е големият победител на фестивала за документално арт кино „Мастър ъф арт“. Чешко-френската продукция е на режисьорите Хелена Тржещикова и Якуб Хейна и не само бе обявен за най-добър филм, но взе и наградата на публиката, определена с гласуване от зрителите.

„Форман срещу Форман“ описва живота на режисьора, заснел „Полет над кукувиче гнездо“ и „Амадеус“ – удари на съдбата и щастливи моменти, лични търсения и лутане. В продукцията са използвани лични и официални архиви, както и спомени, разказани от сина на режисьора Петр Форман.

Победителите във всички категории бяха обявени днес пред медиите, но „Мастър ъф арт“ продължава и утре, 24 септември.

ОПЕРНА ГАЛА с РОЛАНДО ВИЙЯЗОН

Специалната награда на журито бе присъдена на „Паладо: Първият архитект-звезда“ на режисьора Джакомо Гати, разказващ за Андреа Паладио – архитектът, създал едни от най-важните в света сгради на властта. Заглавието бе отличено и в категорията „Архитектура и дизайн“.

За най-добър български филм бе обявен „Високо“ на Николай Василев („Формулата на Тео“), разказ за свободния полет на фотографа Александър Иванов, който за 20 години e натрупал повече от 500 часа във въздуха с фотоапарат в ръцете и е направил невероятните снимки „отгоре“ още преди да се появят дроновете. Наградата се връчва от фондация „Пловдив 2019“.

Младежкото жури отсъди наградата за дебют на „Изчезването на моята майка“ на Бениамино Барезе – история прочута моделка в Ню Йорк през 60-те години на миналия век. Редовен гост във Фабриката на Анди Уорхол и близка на Салвадор Дали, в края на 60-те Барзини е призната за топмодел. През 70-те години изненадващо се отказва от светския живот и се отдава на феминистките движения. Животът ѝ разказва сина ѝ Бениамино. „Изчезването на моята майка“ бе определен за най-добър филм и в категорията „Мода и дизайн“.

Фоби

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

ДС

Този сайт използва „бисквитки“ с цел анализиране на трафика и измерване на рекламите.

Разбрах