Летен сезон

Копола: Твърде много станаха церемониите с награди в киното

Харесваше ми повече, когато имаше само оскари, казва режисьорът

„Имаше толкова много негативизъм около „Кръстникът“ по онова време, изненадах се, че стана толкова успешен“, коментира Франсис Форд Копола. Снимка: ЕПА/БГНЕС - Копола: Твърде много станаха церемониите с награди в киното

„Имаше толкова много негативизъм около „Кръстникът“ по онова време, изненадах се, че стана толкова успешен“, коментира Франсис Форд Копола. Снимка: ЕПА/БГНЕС

Днес филмовата индустрия има твърде много наградни церемонии, смята Франсис Форд Копола. Режисьорът бе гост на специално събитие в „Парамаунт“, което да отбележи 50-годишнината от премиерата на „Кръстникът“, и използва случая, за да разкритикува мащабите на днешните оскари, пише „Варайъти“.

Режисьорът коментира решението на Американската филмова академия да измести церемонията с час по-рано за присъстващата публика, за да има повече време за шоу на живо. Това означава, че осем категории, сред които саундтрак, грим и прически, късометражен игрален и късометражен анимационен филм, ще бъдат присъдени преди началото на церемонията по телевизията и записът от тях ще бъде монтиран в телевизионното излъчване на живо.

Вижте още: ОСЕМ ОСКАРА НА ЗАПИС, ЗА ДА ИМА ВРЕМЕ ЗА ШОУ НА ЖИВО

„Всички тези категории са важни. Звучи ми като странен избор, но може би от Академията имат своите причини“, казва Копола.

В миналото церемониите по връчване на наградите „Оскар“ са били по-опростени и по-приятни, казва режисьорът:

„Не ми харесват тези големи и сложни продукции. Беше по-добре, когато церемонията бе по-интимна, тогава в нея имаше топлота и мисля, че беше хубаво така. Днес има твърде много наградни церемонии. Харесваше ми повече, когато бяха само оскарите“.

Първия си „Оскар“ Копола получава през 1971 г. за оригиналния сценарий на „Патън“. По-късно „Кръстникът“ печели три златни статуетки – най-добър филм, главна мъжка роля за Марлон Брандо и адаптиран сценарий.

„Имаше толкова много негативизъм около този филм по онова време и аз се чувствах много неуверен. Честно казано, изненадах се, че стана толкова успешен“, спомня си Копола.

В свое интервю от преди дни Копола припомни своя проект мечта – „Мегалополис“, който режисьорът разработва от 40 години и смята да финансира сам след отказа на няколко студиа. Бюджетът е около 120 млн. долара.

„Има нещо изключително там – коментира сестра му Талиа Шайър. – Това е филм, в който има нещо духовно, сложен е и може би това, от което най-много се нуждаем в момента, са идеи. Светът се намира в период на промяна – и това е най-деликатният начин, по който мога да се изразя, а идеите на Франсис в този конкретен проект са много вълнуващи.

ФРАНСИС ФОРД КОПОЛА: „КРЪСТНИКЪТ“ МЕ УНИЩОЖИ

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

ДС

Този сайт използва „бисквитки“ с цел анализиране на трафика и измерване на рекламите.

Разбрах