Грами 2019: доминация на жените

Нежният пол с надмощие и при наградите, и в изпълненията на живо

Лейди Гага с три награди „Грами“: за най-добро дуетно поп изпълнение, за най-добро самостоятелно поп изпълнение и за най-добра песен, писана за филм. Снимка: ЕПА/БГНЕС - Грами 2019: доминация на жените

Лейди Гага с три награди „Грами“: за най-добро дуетно поп изпълнение, за най-добро самостоятелно поп изпълнение и за най-добра песен, писана за филм. Снимка: ЕПА/БГНЕС

Музикалните награди „Грами 2019“ гордо стъпват в Годината на жената, пише „Варайъти“. След повече от 140 раздадени статуетки и десетки изпълнения на живо на 10 февруари в Лос Анджелис, жените категорично доминират. От 17 изпълнения на живо, само 4 бяха на мъже – Пост Малоун заедно с „Ред Хот Чили Пепърс“, кънтри дуото „Дан и Шей“, Шон Мендес и Смоуки Робинсън.

„This Is America” на Доналд Гловър, познат и с артистичния си псевдоним Чайлдиш Гамбино, спечели за най-добра песен и най-добро видео, Кейси Мъсгрейвс (която два пъти пя на сцената) си тръгна с „Най-добър албум“, „Shallow“ на Лейди Гага и Брадли Купър от филма „Роди се звезда“ взе награда за „Най-добро дуетно поп изпълнение“. Гага си тръгна с още две статуетки: за най-добра песен, писана за филм, както и за самостоятелно поп изпълнение – на песента „Joanne (Where Do You Think You’re Goin’?)“.

Вижте още: КЛИП, В КОЙТО РАПЪР УБИВА НАРЕД, ЗАВЛАДЯ АМЕРИКА

Критиците изтъкват, че тази година изпълненията на живо на мъжете се равняват на 23% – статистика, която обичайно отговаря на жените. Но миналата вечер на сцената изненадващо се качиха Мишел Обама (не за да пее), Джанел Моне с провокативните си стихове „оставете вагината да води монолог“, Камила Кабело… Редица звезди, сред които Майли Сайръс, Марън Морис, „Литъл биг таун“, пяха заедно в знак на почит към Доли Партън. А самата тя закри над тричасовата церемония с най-популярните си песни и нови парчета от албума „Dumplin“.

Америка за България

Повечето предположения са, че Звукозаписната академия се опитва да компенсира за миналогодишната церемония, когато жените не бяха централна част нито в шоуто, нито в списъка с награди. Това предизвика вълна от недоволство и тръгна призивът, че жените трябва да „направят крачка напред“.

Най-често споменаваното име на церемонията бе на Ариана Гранде – но не заради награди, а защото не присъства. Гранде имаше спор с продуцентите кои песни да изпълни, а след това организаторите казаха „че тя няма да успее да състави сета си за толкова кратко време“, така че едва ли ще пее на живо. Гранде нарече това „лъжи“ и в крайна сметка бойкотира церемонията. Въпреки това, нейно стана грамофончето за най-добър вокален поп албум.

С отличия от театър „Майкрософт“ си тръгнаха още Дрейк за най-добра рап песен, Кейси Мъсгрейвс за най-добър кънтри албум и най-добро кънтри солово изпълнение, H.E.R. за най-добър R&B албум, Бренди Карлайл взе три награди в категорията за американска музика, Тори Кели получи признание за най-добър госпъл албум. За най-добър изгряващ артист бе посочена поп певицата Дуа Липа, родена в Лондон, но с косовски произход.

Крис Корнел посмъртно бе признат с награда за най-добро солово рок изпълнение за песента „When Bad Does Good“. Албумът „Everything Is Love“ на Бионсе и Джей Зи бе отличен за съвременна (контемпорари) музика. За най-добър музикален филм бе посочен „Куинси“, документална продукция за Куинси Джоунс.

Bookshop 300×250 2

В сферата на класиката „Грами“ получи Бостънският симфоничен оркестър с диригент Андрис Нелсънс за изпълнението на 4 и 11 симфонии на Шостакович.

ДС