Софийска филхармония МЕГАБОРД

В „Площад Славейков“ пишат хора, а не изкуствен интелект.

Историческите факти може да бъдат пожертвани, смята Ридли Скот

Режисьорът работи едновременно по проект за Наполеон, втора част на „Гладиатор“ и перспективите на франчайза „Пришълецът“

Ридли Скот на кинофестивала във Венеция през септември тази година, където получи награда за принос към съвременното кино. Снимка: ЕПА/БГНЕС - Историческите факти може да бъдат пожертвани, смята Ридли Скот

Ридли Скот на кинофестивала във Венеция през септември тази година, където получи награда за принос към съвременното кино. Снимка: ЕПА/БГНЕС

Историческата достоверност може да бъде пренебрегната заради практичността. Режисьорът Ридли Скот заявява това в интервю пред ТАСС по повод филма „Последният дуел“. В разговора той разкрива и някои детайли от предисторията на снимките, като това, че не е правил първоначалния каст, а е поканен от Мат Деймън за проекта впоследствие.

Филмът, който бе показан премиерно на кинофестивала във Венеция, разказва за последния легален дуел във Франция, който и до днес е спорен за историците. Събитията са разказани от три различни гледни точки – на двамата дуелисти и на жената, заради която се дуелират. Според Скот, това напомня филма „Рашомон“ на Куросава. Като най-важна той определя гледната точка на Маргарет (Джоди Комър), която е истински потърпевша, защото въпреки битката за честта ѝ, нейната репутация завинаги е съсипана.

Историческата достоверност не е основна цел, отбелязва режисьорът.

„Когато работиш с исторически материал, трябва да си наясно, че едни и същи събития се описват от различни гледни точки в продължение на десетки и стотици години, така че постепенно се видоизменят. Достоверността вече е под въпрос. Затова, анализирайки историята, се опитвам да разбера какво би могло да се случи“, казва Скот.

Той дава и конкретен пример, в който историческите факти остават на втори план заради практичността. Сцената на дуела е предвиждала актьорите да се сражават с дълги копия, докато яздят кон. Оригиналните шлемове на рицарите са били с твърде тесен процеп за очите и това създава опасност, защото актьорите нищо не виждат. Затова е решено шлемовете да бъдат отрязани наполовина – за безопасност. Но според режисьора е имало дори допълнителен художествен ефект.

В интервюто Ридли Скот потвърждава, че през януари започва работа по проекта си за Наполеон, а в момента пише сценария за втора част на „Гладиатор“ и смята да го завърши към края на следващата година. Освен това се търсят начини да бъде продължен франчайзът „Пришълецът“, но не в киновариант, защото качеството започва да пада. В момента екипът на Скот обмисля вариант за сериал.

„При всички случаи ще има нещо – казва той. – Франчайзът е ненаситен, студиото непрекъснато трябва да измисля нещо ново.“

Скот разсъждава и по темата за стрийминг излъчванията на филмите – спор, който в последно време е актуален в киноиндустрията. Според него има филми, които са напълно подходящи за стрийминг, а други задължително трябва първо да излязат на голям екран. Ридли Скот не вярва, че кината скоро ще станат отживелица.

Вижте още: СЛЕД НАПОЛЕОН РИДЛИ СКОТ СЕ ЗАХВАЩА С „ГЛАДИАТОР 2“

ГРЕДИ АССА. ПЪТУВАНИЯ 27 февруари – 5 май 2024 г.

За да бъдем още по-добри...

За да бъдем още по-добри и да продължим да бъдем независима медия, не можем да го направим без вас - подкрепете „Площад Славейков“!

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg