Този текст е публикуван преди повече от 2 години

Изкуствен интелект и роботи заменят служителите в южнокорейските синеплекси

Надеждите са, че така ще се увеличи броят на посетителите

В Южна Корея киноиндустрията е една от най-засегнатите от коронавируса сфери. Снимка: CGV Cinemas - Изкуствен интелект и роботи заменят служителите в южнокорейските синеплекси

В Южна Корея киноиндустрията е една от най-засегнатите от коронавируса сфери. Снимка: CGV Cinemas

Технология, която елиминира нуждата от контакт между зрители и служители, разработва най-големият южнокорейски синеплекс CJ-CGV, докато светът се опитва да намери новата нормалност в съществуването с коронавируса. Миналия месец един клон на веригата е експериментално оборудван с роботи с изкуствен интелект, автоматизирани павилиони за продажба на билети и специално разработено мобилно приложение, пише „Варайъти“.

По този начин зрителите няма нужда да контактуват с непознати, за да купят или заверят билетите си. Помислено е дори за храна и напитки – желанието да се възползва от тази услуга зрителят заявява чрез мобилното приложение, а на място открива поръчката си. Два робота предлагат услугите си на всеки заинтересован от програмата за деня или предлагат ескорт до тоалетните.

Очаква се, че новата мярка ще възстанови броя на зрителите в киносалоните в Южна Корея и ще гарантира сигурността им.

Примерът на веригата е последван и от конкурента им „Lotte“, които в късния април напълно преобразуваха 22 от всичките си 130 киносалони. Зрителите могат да поръчват и вземат билета си безконтактно, както и да поръчват храни и напитки от „умни павилиони“ със системи, работещи с гласови команди. Злоупотребите са сведени до минимум – за да се сдобият с билет за филм, който е ограничен за различни възрастови групи, зрителите трябва да сканират личните си карти.

Боксофисът в Южна Корея отбелязва спад още от февруари. Това се промени едва в третата седмица на април, когато в страната се събраха няколко почивни дни наведнъж, но резултатите отнова са „жалки“. През уикенда продажбите на билети са едва 5% от сумата, регистрирана по същото време на годината миналата година.

Прожектират се малки, местни филми, въртят се и стари заглавия, тъй като всички големи премиери се отложиха за по-добри времена. На 6 май по екраните тръгна „Един дъждовен ден в Ню Йорк“, злощастният филм на Уди Алън, който„Амазон“ отказа да разпространява, а у нас гледахме в селекцията на „Киномания 2019“. Филмът се оказа най-гледаната продукция в страната с 344 хил. долара от продажби на билети.

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

ДС

Този сайт използва „бисквитки“ с цел анализиране на трафика и измерване на рекламите.

Разбрах