Софийска филхармония МЕГАБОРД

В „Площад Славейков“ пишат хора, а не изкуствен интелект.

Изложбата на Пикасо в дамска тоалетна е с фалшификати

Кураторката признала, след като била потърсена от администрацията, която управлява наследството на художника

Фалшификатите са всъщност произведения на кураторката Кирша Кечеле. Снимка: MONA - Изложбата на Пикасо в дамска тоалетна е с фалшификати

Фалшификатите са всъщност произведения на кураторката Кирша Кечеле. Снимка: MONA

Изложбата на Пикасо, която си спечели слава след отказ да допусне мъже и по-късно бе преместена в дамската тоалетна, е с фалшиви картини, обявиха от Музея за ново и старо изкуство MONA в град Хобарт, Тасмания. „Шедьоврите“ в изложбата „Ladies Lounge“ (Женска стая за отдих) са копия, нарисувани от кураторката Кирша Кечеле, която освен това е съпруга на собственика на музея, милионера Дейвид Уолш, отбелязва „Гардиън“.

Името на Кечеле се прочу по-рано през годината, когато съд постанови, че музеят неправомерно отказва на мъжете достъп до експозицията. Кураторката била вдъхновена от историята на прабаба си – светска дама, която организирала пищни вечеринки, на които били канени само жени (и случайно били посещавани от Пабло Пикасо). Според изискванията на авторката, до изложбената зала в музея бяха допускани само жени, докато иконом им сервира шампанско и изискани хапки.

Няколко дни по-късно кураторката взе иновативното решение да премести произведенията на „Пикасо“ от частната колекцията на семейството си в дамската тоалетна.

Вижте още: ИЗЛОЖИХА ОРИГИНАЛИ НА ПИКАСО В ЖЕНСКА ТОАЛЕТНА

Измамата се разкрива, след като Кечеле е била потърсена от „Гардиън Австралия“ и отделно от администрацията, която управлява наследството на Пикасо. В изявление, публикувано в сайта на тасманийския музей, тя разкрива, че картините са нарисувани лично от нея преди три години и половина. Фалшификати са не само произведенията на Пикасо, но и „антикварни вещи“, като килим, за който се твърдеше, че бил собственост на кралица Мери от Дания.

Замисълът за изложбата се ражда преди почти четири години:

„Трябваше да бъде възможно най-пищно и разкошно… За да се почувстват възможно най-изолирани мъжете, салонът трябваше да покаже най-важните произведения на изкуството в света – най-добрите. Знаех за няколко картини на Пикасо, които можех да взема назаем от приятели, но нито една от тях не беше зелена, а държах изложбената зала да е монохромна. Да не говорим за разходите за застраховка на Пикасо – непосилни!“

Дори служителите в MONA не разбрали за погодения им номер, а за да улесни познавачите на Пикасо, Кечеле окача една от картините наобратно.

Изявлението на кураторката завършва с извинение към наследниците на Пикасо.

ГРЕДИ АССА. ПЪТУВАНИЯ 27 февруари – 5 май 2024 г.

За да бъдем още по-добри...

За да бъдем още по-добри и да продължим да бъдем независима медия, не можем да го направим без вас - подкрепете „Площад Славейков“!

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg