Ако сте почитател на киното, за вас януари е месец повече за вълнения, отколкото за зимна меланхолия. Не само че повечето от оскаровите претенденти, за които слушаме от месеци, ще бъдат пуснати на екран, но и Холивуд се обеднява, за да ги дискутира.
Дани Бойл („Стив Джобс”), Том Хупър („Момичето от Дания”), Дейвид О. Ръсел („Джой”), Алехандро Иняриту („Завръщането”), Ридли Скот („Марсианецът”) и Куентин Тарантино („Омразната осморка”) – тази кръгла маса е мечтана от всеки фен на киното. „Холивуд Рипортър” събра заедно тези велики режисьори, а едночасовото интервю бе водено от отговорния редактор на списанието Стивън Галоуей.
Подбрали сме най-интересните факти и разкази, които споделят шестимата режисьори.
Ридли Скот харесва романтични комедии
На въпрос кой филм биха сложили в капсула на времето, за да бъде запазен за вечни времена, Ридли Скот смайва колегите си с отговора: „Избирам „Сватбата на Мюриел”. Гледал съм го шест пъти, фантастичен е!” (бел. ред. – „Сватбата на Мюриел” (1994) е романтична комедия на режисьора П. Дж. Хоган). Тарантино пък си избира хонконгската екшън комедия с Джеки Чан „Полицейска история 3” (1992).
За трудностите с „Марсианецът”
Попитан кое е било най-голямото предизвикателство при снимките на „Марсианецът”, Ридли Скот е лаконичен:
„Нищо. Беше много просто.”
А на въпроса дали съжалява за нещо, той отговаря:
„Не. За нищо. Всищност ми каресва какво съм направил досега.”
Анимационни герои вдъхновили „Трима крале”
Става въпрос за популярните образи Уолъс и кучето му Громит и по-специално филмчето „Сбърканите панталони” (1993). Когато Дани Бойл споменава анимационната поредица на студио Aardman, Дейвид О. Ръсел се сеща за една история:
„Ползвах я, когато снимах „Трима крале”: ритъмът на филма; начинът, по който е режисиран [от Ник Парк]. Когато мислех за сцената с преследването в „Трима крале”, исках да притежава същите двигателни и стимулиращи качества. Гледах филмчето много пъти.”
Молба към Стенли Кубрик
„Бях завършил „Блейд Рънър” и резултатът беше катастрофален. Дотогава вече бях разговарял няколко пъти със Стенли, затова го повиках и казах:
„Виж сега, знам, че си се разсипал от снимане за „Сиянието” – знам, че имаш четири и половина месеца хеликоптерни материали. Мога ли да ползвам някои от тях, защото ще ми паснат отлично?”
На следващия ден получих 17 часа кинолента. Тъй че финалът на „Блейд Рънър” е заснет от Стенли Кубрик.”
Тарантино след филм № 10
„Искам да спра с киното в определен момент. Искам да пиша романи и пиеси. Бих искал да направя театрална адаптация на „Омразната осморка” – харесва ми идеята други актьори да могат да играят моите герои. Подготвям се за момента, когато ще пиша романи, филмови сценарии, филмови книги – и най-вече ще пиша и режисирам за театъра.”
Инариту и кошмарите с коне
Оказва се, че конете били толкова голям проблем, колкото и лошото време по време на снимките на „Завръщането”. По този повод режисьорът Иняриту отбелязва:
„Спомням си, че миналата година Клинт Истууд каза: „О, правиш филм с коне ли? Предложиха ми един такъв преди година и не приех. Съжалявам те.” Никога дотогава не бях снимал кон, а накрая буквално имах кошмари с коне.”
Дани Бойл и една изтрита сцена
„Снимахме сцена от „28 дни по-късно”, която така и не използвахме. Те караха едно такси из постапокалиптичната и превзета от зомбита Великобритания и си пееха Hotel Yorba, песента на „Уайт Страйпс”. Не я включихме във филма, но аз винаги съм искал да направя мюзикъл и тази сцена ми е любимата.”
Накратко:
* Тарантино продължава да недоволства от дигиталното кино, тъй като според него то не дава никакви причини на зрителите да напускат домовете си. Така киносалоните се превръщат в места, където срещу билет от 10 долара се показват DVD-та;
* Освен, че е благодарен на Стенли Кубрик заради „Блейд рънър” и обича да гледа романтични комедии, Ридли Скот твърди, че се занимава с йога;
* Дейвид О. Ръсел пък е зашеметен от таланта на актрисата Сюзън Луки, която се снима в сапунени сериали;
* Иняриту отново повтаря, че снимките на „Завръщането” са били изключително трудни. При това далеч не само заради конете;
* Том Хупър разказва как Еди Редмейн се подготвял цяла година за ролята си в „Момичето от Дания”, като опознавал обществото на транссексуалните.
За да бъдем още по-добри...
За да бъдем още по-добри и да продължим да бъдем независима медия, не можем да го направим без вас - подкрепете „Площад Славейков“!
Банковата ни сметка (в лева/BGN) С карта през ePay.bg
Площад Славейков ЕООД
IBAN: BG98UBBS80021093830440
BIC: UBBSBGSF
Банка: ОББ
Основание: Дарение