Найден Тодоров и Даниел Хоуп

Този текст е публикуван преди повече от 3 години

По пътя на войната и в сенките на града

Изложба за една нощ събра художник и фотограф под един покрив

Димитър Дилков снима за „Франс прес“ от най-опасните места по света. - По пътя на войната и в сенките на града

Димитър Дилков снима за „Франс прес“ от най-опасните места по света.

Колко души може да събере едно мазе на малка софийска улица? И какво може да накара десетки хора да прииждат към него само в една вечер? Представянето на изкуство излезе извън границите на традиционните места и обичайния начин за представяне. Доказа го изложбата на фотографа Димитър Дилков и художника Калин Серапионов в галерия One Night Stand на ул. „Христо Белчев” 25 на 7 април вечерта. Тя беше открита в 19 часа и три часа по-късно захлопна врати, а артистите събраха снимките, файловете и телефоните си. Точно това бяха атрибутите на авторите, с които показаха своите виждания за изкуството и света през последните години.

Посетителите в галерията бяха също толкова пъстри и характерни, както обектите по стените. А непрестанно движещите се образи по екраните предаваха своята нервна последователност към човешкия поток по стълбите надолу/нагоре и край стените. Тротоарът пред с нищо неотличаващия се вход на галерията беше продължение на културния форум под земята. Там се изсипваше множеството и оставаше, за да допълни образите с коментари.

Димитър Дилков е фотожурналист с над двадесетгодишна практика. Работата му за „Франс прес“ го отвежда до най-опасните и най-трагични места по света през последните години – от войната в Украйна, бежанските потоци, наводненията до антиправителствените протести у нас. В изложбата са включени фотографии от 1990-а до днес. И все пак Дилков не показва само кризите, той е сглобил калейдоскоп (повечето негови работи се въртяха на екран в дъното на галерията) от образи от военни конфликти, природни бедствия, личностни кризи, но и от културните особености на променящия се свят.

Фотосите на Димитър Дилков

Фотосите на Димитър Дилков в One Night Stand

Работите на Калин Серапионов пък навлизат в малко по-различна реалност. Той показа изображения от различни видеоинсталации и фотографии, свързани с тях. Образите в неговите видеа, течащи на три телефона едновременно, бяха метафори на градския живот със светлини и сенки от улиците му. Фотографиите му са правени в Израел, Италия, Сан Франциско и на варненския плаж.

Градските метафори на Калин Серапионов

Градските метафори на Калин Серапионов

Фоби

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

Bookshop 728×90

Този сайт използва „бисквитки“ с цел анализиране на трафика и измерване на рекламите.

Разбрах