Кучките на Къмбърбач (на англ. Cumberbitches – игра на думи от фамилията му и думата bitch – кучка) ще съсипят постановката за изтънчените любители на театъра с крясъците си „Обичам те, Бенедикт!“, опасяваха се едни. Феновете на Шерлок ще бърборят по време на монолозите, заплашваха други…
Съдейки по първите отзиви за „Хамлет“ в лондонския арт център „Барбикан“, публиката се е държала „безукорно“, а самите критики за Бенедикт Къмбърбач са смесени. Най-пестелив в оценката си е „Таймс“, който дава на номинирания с Оскар актьор две от пет звезди.
Макар че спектакълът официално няма да е отворен за журналисти през следващите три седмици, ето какви са позициите на някои от водещите британски медии и отзивите в Туитър:
„Телеграф“: Пищен и епичен
Критичката Серина Дейвис отбелязва, че Къмбърбач произнася прочутия хамлетов монолог „Да бъдеш или да не бъдеш“ в първите минути на пиесата, вместо в третия акт, както е обичайно. Самият Бенедикт „господства и изненадва“, а режисьорката Линдзи Търнър и дизайнерката Ес Девлин са създали един „пищен и епичен Хамлет“. Според Серина Дейвис пиесата ще стане по-добра или дори отлична през следващите няколко седмици, който всичко се напасне. Оценката за постановката е три от пет звезди.
„Таймс“: Горкият Бенедикт
„Уви, горкият Бенедикт“, така обезсърчаващо започва ревюто на критичката Кейти Молтби, която очевидно не се впечатлява току-така. Тя е най-строга в оценката си и дава нищожните две звезди на „Хамлет“.
„Тази продукция е насочена изцяло към всички онези Къмбър-фенове“, отсича безмилостната Молтби.
Журналистката все пак хвали енергията на Къмбърбач, но оплаква липсата му на финес. Тя ненавижда началото на „Хамлет“ повече, отколкото самият шекспиров герой ненавижда себе си.
„Чиста проба театрално самозадоволяване“, отсъжда критичката.
„Дейли мейл“: Пет звезди
Джан Моар обожава постановката и пише, че Къмбърбачовият „Хамлет в качулка е наелектризиращ“. Играта му „варира от моменти на искрено смешна комедия до гмуркане в самите дълбини на задушаващата гърлото трагедия“. Пет звезди. Ти да видиш…
Радио „Таймс“: Най-смешната версия на трагедията
Истинската сила на Къмбърбач е в „откриването на смешни моменти в най-неочакваните места“, смята Джонатан Холмс. Той описва постановката като „най-смешната версия на шекспировата трагедия, която някога ще гледате“. Това добре ли е? Не сме много сигурни.
Публиката: Грандозен, върховен, великолепен
Щастливи зрители, които се сдобиха с билети за премиерната вечер, публикуваха впечатленията си в Туитър, като повечето от тях бяха очаровани от постановката. Критиките им бяха най-вече към хореографията и Къмбърбач, който на моменти „преиграва“, очевидно стараейки се да бъде на висотата на великите актьори преди него.
„Бенедикт Къмбърбач е грандиозен, върховен и съвършено великолепен като Хамлет! Изумителна актьорска игра, декори, режисура и всичко останало“, пише Erin Luddy.
„Премиерната нощ беше поразителна! Постепенно движение към мрак и хумор. Ретро!“, отсича isaree leelasuwan.
„Толкова съм щастлива, че беше хубаво. Солидна концепция. Зашеметяващи декори. Бенедикт беше изумителен. Хореографията има нужда от работа, но като цяло – много, много добре“, търди Lady.
„Като изключим преиграването на Бенедикт в опита му да бъде класически оливъров Хамлет, постановката беше феноменална! Разкошна и великолепна!“, обобщава elise.
За да бъдем още по-добри...
За да бъдем още по-добри и да продължим да бъдем независима медия, не можем да го направим без вас - подкрепете „Площад Славейков“!
Банковата ни сметка (в лева/BGN) С карта през ePay.bg
Площад Славейков ЕООД
IBAN: BG98UBBS80021093830440
BIC: UBBSBGSF
Банка: ОББ
Основание: Дарение