Летен сезон

Този текст е публикуван преди повече от 3 години

„Кейовете“ на Кристо най-посещавана творба в света за 2016 г.

Инсталацията на художника в Италия има голяма преднина пред изложби на Пикасо, Реноар, Моне

 1,2 милиона души минаха по водата в инсталацията на Кристо за 16 дни през лятото. Снимка: Емил Георгиев  - „Кейовете“ на Кристо най-посещавана творба в света за 2016 г.

1,2 милиона души минаха по водата в инсталацията на Кристо за 16 дни през лятото. Снимка: Емил Георгиев

„Плаващите кейове“ на Кристо е най-посещаваното произведение на изкуството за 2016-а. Данните са от годишното преброяване на специализираното издание „Арт нюзпейпър“, което очертава като трите водещи арт събития за миналата година триумфа на българския художник в Италия, ненаситния апетит за френско изкуство извън страната и промяна при доминацията в Ню Йорк.

„Плаващите кейове“ (2016) на езерото Изео – първата инсталация на открито на художника, базиран в Ню Йорк, от 2005 г. насам – е най-посещаваното произведение на изкуството за миналата година – пишат от изданието. – Кристо постави 3-километрова пътека от покрити със златиста тъкан понтони между острова и брега и покани хората да ходят по водата. Общо 1,2 милиона души изживяха инсталацията, продължила 16 дни миналото лято (средно по 75 хиляди на ден).“

За много от „по-конвенционалните блокбастъри“ миналата година са отговорни френски музеи, чиито изложби по целия свят са събрали огромен брой зрители. Експозиция на постимпресионистични творби от музея „д’Орсе“ в Рио де Жанейро е привлякла по 9700 гости дневно (общо 750 хиляди, най-много от изложбите на закрито), а 100 работи на Реноар, предимно отново от „д’Орсе“, са били разгледани от средно 6600 зрители в Националния арт център в Токио. Междувременно, около 4100 дневни посетители са посетили изложба на Моне, събрана от различни парижки колекции, в Хонконгския исторически музей.

„Арт нюзпейпър“ очертава и отстъпването на Музея на модерното изкуство и „Мет“ от пълната доминация в Ню Йорк. Музеят на американското изкуство „Уитни“ е бил домакин на пет от десетте най-посещавани изложби в мегаполиса за 2016 г. – благодарение на „силната си програма, отличното местоположение и зашеметяващите градски гледки, които открива“. Едно от събитията, в пет части, е било посветено на петима художници, сред които Стив Маккуин, Луси Дод и Майкъл Хейзър, и е било разгледано от средно над 4 хиляди души за всяка от частите. Средно толкова са били и дневните гости на ретроспективата на Франк Стела в музея.

ОПЕРНА ГАЛА с РОЛАНДО ВИЙЯЗОН

И въпреки резкия възход на „Уитни“, все пак МоМА и „Мет“ продължават да държат водачеството. МоМА са начело благодарение на изпълнения в дългия уикенд в края на октомври, режисирани от френския хореограф Жером Бел – 6800 души дневно. Освен това, в галериите на музея, имаше и по-традиционно шоу – „Скулптури на Пикасо“, съорганизирано с Музея на Пикасо в Париж, привлякло 5900 гости средно на ден.

Класацията на „Арт нюзпейпър“, която в цялост ще бъде публикувана в априлския брой на физическото списание, се изчислява, като автоматично се калкулират общия брой посетители на дадено събитие и се делят на дните, в които дадена изложба или инсталация е била отворена.

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

Този сайт използва „бисквитки“ с цел анализиране на трафика и измерване на рекламите.

Разбрах