Софийска филхармония МЕГАБОРД

В „Площад Славейков“ пишат хора, а не изкуствен интелект.

Край на летния сезон на Софийската опера след 48 представления пред 25 хил. зрители

Завръщат се през септември с „Великият Гетсби“ и „Турандот“

Белоградчишките скали отново влязоха в контекста на операта. Снимка: Фейсбук - Край на летния сезон на Софийската опера след 48 представления пред 25 хил. зрители

Белоградчишките скали отново влязоха в контекста на операта. Снимка: Фейсбук

Силно аплодиран финал получи Софийската опера и балет след общо 48 представления на 4 летни сцени. Над 25 хил. зрителите посетиха „Опера в парка“ в парка на Военната академия „Г. С. Раковски“, „Музи на водата“ на езерото Панчарево, „Опера на върховете“ край Белоградчишките скали и площада пред Патриаршеската катедрала „Св. Александър Невски“.

До началото на лятната ваканция на Софийската опера остават само три вечери с мюзикъла „Мамма миа“ на Белоградчишките скали и едно детско представление с вход свободен в Самоков. В Белоградчик мюзикълът по музика на Бени Андершон и Бьорн Улвеус ще се играе на 16, 17 и 18 август – последен шанс за културен туризъм преди Операта да се оттегли за лятната си сиеста. Афишът ще продължи на 13 септември с „Набуко“ на Национална опера и балет на Северна Македония.

Началото на летния сезон на Софийската опера бе поставено на 29 юни в столицата с детската програма на Софийската опера в парка на Военната академия. За петнадесетия рожден ден на фестивала „Опера в парка“ бяха представени детски заглавия като „Мечо Пух“, „Карнавалът на животните“, „Вълкът и седемте козлета“, „Трите прасенца“. Поради големия интерес бяха обявени допълнителни дати за „Мечо Пух“ и „Карнавалът на животните“.

 „Мечо Пух“ в парка на Военната академия. Снимка: Софийска опера и балет

Представени в естествената среда в парка на Военната академия, събитията привлякоха над 4000 зрители – деца и техните придружители. Най-малките ценители също получиха своя първи шанс да зърнат света на операта с поредицата „Концерти за бебоци“. Диригенти на представленията бяха Стефан Недялков и Игор Богданов, а режисурата на всички заглавия е на Юлия Кръстева.

Летният афиш на Операта продължи с „Музи на водата“ на лятната сцена на езерото Панчарево. Фестивалът се проведе от 11 юли до 11 август и привлече повече от 12 000 души. На сцената край езерото се изиграха общо 19 представления на балетите „Лебедово езеро“ от П. И. Чайковски, „Зорба гъркът“ от Микис Теодоракис и „Корсар“ от Адолф Адам. Изборът за почитателите на мюзикълите бе между „Звукът на музиката“ от Ричард Роджърс и Оскар Хамърстайн II и „Мамма миa“ от Бени Андершон и Бьорн Улвеус.

„Лебедово езеро“  на езерото Панчарево. Снимка: Софийска опера и балет

„Музи на водата“ на Панчарево междувременно се засече с „Опера на върховете“ на Белоградчишките скали. Спектаклите пред естествения фон на скалите започна на 2 август и остават броени дни до финала му на 18 август. Три заглавия бяха посветени на т. нар. „Година на Джакомо Пучини“ за 165-годишнината от рождението и 100 години от смъртта на композитора. В негова памет се играха „Тоска“, „Мадам Бътерфлай“ и „Турандот“, всички с режисьор Пламен Карталов и дирижирани съответно от Джампаоло Мацоли, Андрей Галанов и Григор Паликаров.

Августовската програма в Белоградчик продължи с операта „Медея“ от Луиджи Керубини – адаптирана версия на открито на режисьора Марко Гандини под диригентството на Франческо Роза. Финална нота на фестивала поставят три представления на мюзикъла „Мамма миа!“.

Габриела Георгиева в „Медея“ пред Белоградчишките скали. Снимка: Софийска опера и балет

За събитията в Белоградчик Софийската опера разчиташе не само на трупата си с артисти, оркестър и хор, но и на гастролиращи певци от Италия, Южна Корея и Гърция. Усилията им се отблагодариха и общо 5000 гости от страната и чужбина посетиха събитията под открито небе.

Обратно в София Операта бе организатор на едно от най-мащабните събития в летния афиш на столицата. В три поредни вечери в края на юли на площада пред храм-паметника „Св. Александър Невски“ бе изпълнена музикалната поема „Рилският пустинник“ по текст на Тихомир Павлов и музика на отец Кирил Попов. Зрелищната постановка на Пламен Карталов привлече 3000 зрители, които споделиха историята за живота и делото на Йоан Рилски Чудотворец. В главните роли бяха Ириней Константинов, Атанас Младенов, Ангел Христов, Иван Радев, Николай Петров, Веселин Михайлов. Участва оркестърът и хорът на Софийската опера под диригентството на Старозагорския митрополит Киприан (на 26 и 27 юли) и Жорж Димитров (28 юли), диригент на хора бе Виолета Димитрова. Участие имаше и детската вокално-театрална формация с ръководител Димитър Костанцалиев, както и отдел „Специализирани полицейски сили“ към СДВР.

„Рилският пустинник“ се игра три вечери пред „Александър Невски“. Снимка: Софийска опера и балет

На премиерното представление на 26 юли присъства и българският патриарх Даниил, митрополит Софийски.

Вижте още: ПАТРИАРХ ДАНИИЛ СЪС СЛОВО ПРЕДИ СПЕКТАКЪЛА НА ОПЕРАТА ПРЕД „АЛЕКСАНДЪР НЕВСКИ“

Новият сезон Софийската опера и балет ще бъде открит на 15 и 17 септември с балетната постановка „Великият Гетсби“. На 27 и 29 септември ще се играе „Турандот“ от Пучини под диригентството на маестро Даниел Орен. В постановката на Пламен Карталов ще участват чуждите звезди Анна Пироци и Хорхе де Леон. Билетите са вече в продажба.

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg