Този текст е публикуван преди повече от 3 години

Да си отдъхнем, Леонардо най-сетне с Оскар

„Спотлайт - най-добър филм, а „Лудия Макс“ - с най-много злато

Леонардо ди Каприо благодари на Алехандро Гонсалес Иняриту за „невероятното изживяване“ и на Том Харди: „Том, твоят талант може да бъде надминат само от твоето приятелство“. И не пропусна да предупреди за опасностите от глобалното затопляне. - Да си отдъхнем, Леонардо най-сетне с Оскар

Леонардо ди Каприо благодари на Алехандро Гонсалес Иняриту за „невероятното изживяване“ и на Том Харди: „Том, твоят талант може да бъде надминат само от твоето приятелство“. И не пропусна да предупреди за опасностите от глобалното затопляне.

Една от най-разискваните теми в киното през последните няколко години вече може да бъде закрита – при шестия опит Леонардо ди Каприо, вероятно най-добрият и постоянстващ актьор на своето поколение (и не само), най-накрая получи Оскар.

От филмите с многобройни номинации, с многобройни Оскари си тръгнаха единствено някои от създателите на „Лудия Макс: Пътят на яростта“ – 6 от десет възможни. С нито един от най-важните. Те отидоха при „Спотлайт“ – най-добър филм и най-добър сценарий, и при „Завръщането“ – най-добър режисьор за Алехандро Гонсалес Иняриту, Емануел Любецки – най-добър оператор и… Ди Каприо – вече разбрахте за него. От досегашните си шест номинации на Леонардо пет са актьорски и една – за най-добър филм, като продуцент на „Вълкът от Уолстрийт“.

Леонардо ди Каприо се превърна в голямата новина от иначе преминалата сравнително кротко и предвидимо церемония. Следващата тема вече е известна – колко номинирани цветнокожи актьори ще има догодина. Този въпрос, разбира се, преминаваше като тънка чер(ве)на нишка и в коментарите на водещия Крис Рок, и в благодарствените думи на някои от победителите.

Още в началото Мерил Стрийп обяви, че тази година Оскарите ще бъдат раздавани по специален ред – реда на създаването на филмите. Ръсел Кроу и Райън Гослинг обявиха и връчиха наградите за най-добър оригинален сценарий – на „Спотлайт“, и за най-добър адаптиран сценарий – „Големият залог“. Сценаристите на втория благодариха на първо място на Майкъл Луис, авторът на романа, който са адаптирали, и посъветваха милионите зрители:

ОПЕРНА ГАЛА с РОЛАНДО ВИЙЯЗОН

„Ако не искате големите пари да диктуват на правителството, не гласувайте за кандидати, които вземат пари от компании на Уолстрийт.“

Първа от четиримата комици в шоуто – някои от които бяха по-забавни от водещия, излезе Сара Силвърман. Докато представяше една от номинациите за песен Writing’s on the Wall от филма „Спектър“, в обичайния си маниер тя предположи, че Бонд надали е особено добър в леглото, след като в 24 филма е спал с 58 жени и повечето от тях са се опитали да го убият.

Малко по-късно Тина Фей и Стив Каръл с представянето на номинираните за най-добри костюми – „втората кожа на актьорите“, дадоха старт на няколко поредни победи за „Лудия Макс: Пътят на яростта“ – за костюми, за грим и прически, за художник… А когато към средата на вечерта филмът отнесе и статуетките за монтаж, звук и звуков монтаж, стана ясно, че няма кой да си тръгне с повече златни човечета.

Рейчъл Макадамс, заедно с Майкъл Б. Джордан (когото Крис Рок нарече „човекът, който трябваше да бъде номиниран“) връчиха наградата за операторско майсторство на Еманюел Любецки – трета подред за три години в забележителната му кариера. И първа от трите за „Завръщането“.

Докато представяше втората номинирана песен, Кевин Харт се възползва от случая и поздрави всички неноминирани черни актьори за „страхотната им работа през миналата година“ и препоръча на всички „да загърбим негативизма“.

Малко изненадващо не Силвестър Сталоун или Том Харди, а британският актьор Марк Райлънс от „Мостът на шпионите“ взе отличието за най-добър актьор в поддържаща роля.

Големият комик Луис Си Кей представи номинациите за късометражен документален филм така:

„Любимата ми награда – не само документален, но и късометражен филм! Всички други Оскари ще отидат в богати имения, но не и този. Хората, които го спечелят, никога няма да изкарат и 5 стотинки от него. Те ще си вземат Оскара и ще се приберат у дома си с Хонда Сивик. Той ще е най-скъпата вещ в малкия им дом.“

Спечели „Момиче в реката: цената на прошката“ (на тема убийствата на честта в Пакистан) на Шармийн Обаид Чиной. А за най-добър пълнометражен документален филм бе обявен „Ейми“, който разказва живота на рано отишлата си гениална британска певица Ейми Уайнхаус.

Почетени с песен на „Бийтълс“ (Blackbird) в изпълнение на Дейв Грол, бяха личностите от света на киното, с които се разделихме през 2015 г.

30 години след „Мефистофел“ на Ищван Сабо, Унгария отново спечели Оскар – и отново с история от времето на фашизма – „Синът на Саул“.

След това на сцената излезе вицепрезидентът на САЩ Джо Байдън с призив срещу сексуалното насилие, преди да представи Лейди Гага с изпълнението на поредната номинирана песен – Til It Happens to You („The Hunting Ground“).

Куинси Джоунс и Фарел Уилямс връчиха наградата за музика на 87-годишния Енио Мориконе за „Омразната осморка“ – при появата публиката стана на крака. Мориконе поздрави останалите номинирани в категорията и особено Джон Уилямс (с петдесетата му номинация), и подчерта, че няма велик саундтрак без велик филм. Наградата посвети на съпругата си.

А отличието за песен отиде при Джими Нейпс и Сам Смит (Writing’s on the Wall от филма „Спектър“), който отбеляза че е горд като първият открит хомосексуален, спечелил „Оскар“, и изрази надежда, че един ден всички ще бъдем равни.

Саша Барон Коен излезе на сцената в познатия си образ на Али Джи и възмутено попита:

„Защо няма нито един Оскар за малките жълти хора с малки пишки – знаете ги, Минионите? Защо няма Оскар за черния човек от „Междузвездни войни“ – Дарт Вейдър?“

Дойде време за най-важните награди. Джей Джей Ейбрамс представи петте филма с номинации за режисура, събрали общо 37 номинации. Победата бе за Алехандро Иняриту („Завръщането“). Вдигнал високо статуетката, режисьорът се обърна директно към Ди Каприо с: „Лео, ти си моят герой!“, благодари на Том Харди и на всички индиански актьори, и завърши:

„Нашето поколение има шанса да се освободи от племенното мислене и да осъзнае, че цветът на кожата има толкова малко значение, колкото дължината на косата ми.“

Без никакви изненади Оскарът за главна женска роля получи Бри Ларсън за ролята си в „Стаята“ – и настана най-драматичният момент…, с който започнахме: Оскарът за Лео!

„Благодаря на моя брат в това начинание Том Харди. Том, твоят талант може да бъде надминат само от твоето приятелство! Благодаря на Алехандро Иняриту, той вече остави името си в историята на киното през последните две години. Ти си невероятен талант, благодаря ти за това истинско киноизживяване! Благодаря на всички във „Фокс“ и в „Риджънси“, благодаря на целия екип, благодаря на всички, които ме подкрепяха още от началото на кариерата ми, на Скорсезе и най-вече на родителите ми“, каза от сцената Леонардо ди Каприо, стиснал здраво символа на своя триумф.

Вечерта завърши отново без изненада. Статуетката за най-добър филм взеха продуцентите на „Спотлайт“ – филма за журналистическото разследване, разкрило многобройните сексуални издевателства на католически свещеници над деца в Бостън.

„Този филм даде глас на проблема, надяваме се този филм да усили гласа и да го превърне в хор, който ще се чуе чак във Ватикана“, заяви продуцентът Майкъл Шугър.

Носителите на Оскар за 2016 г. (по реда на обявяването им):

Най-добър оригинален сценарий – „Спотлайт“

Най-добър адаптиран сценарий – „Големият залог“

Най-добра актриса в поддържаща роля – Алисия Викандер за „Момичето от Дания“

Най-добри костюми – „Лудия Макс: Пътят на яростта“

Най-добър грим и прически – „Лудия Макс: Пътят на яростта“

Най-добър дизайн – „Лудия Макс: Пътят на яростта“

Най-добра операторска работа – „Завръщането“

Най-добър филмов монтаж – „Лудия Макс: Пътят на яростта“

Най-добър звук – „Лудия Макс: Пътят на яростта“

Най-добър звуков монтаж – „Лудия Макс: Пътят на яростта“

Най-добри визуални ефекти – Ex Machina

Най-добър анимиран късометражен филм – „Историята на една мечка“ (Чили)

Най-добра пълнометражна анимация – „Отвътре навън“

Най-добър актьор в поддържаща роля – Марк Райлънс за „Мостът на шпионите“

Късометражен документален филм – „Момиче в реката: цената на прошката“

Пълнометражен документален филм – „Ейми“

Късометражен игрален филм – „Пелтекът“

Най-добър чуждоезичен филм – „Синът на Саул“ (Унгария)

Най-добра филмова музика – Енио Мориконе за „Омразната осморка“

Най-добра песен – Writing’s on the Wall („Спектър“)

Най-добър режисьор – Алехандро Гонсалес Иняриту за „Завръщането“

Най-добра актриса – Бри Ларсън за „Стаята“

Най-добър актьор – Леонардо ди Каприо

Най-добър филм – „Спотлайт“

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

kapatovo.bg

Този сайт използва „бисквитки“ с цел анализиране на трафика и измерване на рекламите.

Разбрах