Софийска филхармония МЕГАБОРД

В „Площад Славейков“ пишат хора, а не изкуствен интелект.

Луц Еберсдорф, една грандиозна кино мистификация

Тилда Суинтън в кожата на 82-годишен старец, дебютант в Холивуд. Без (почти) никой да заподозре

Най-вероятно мистерията щеше да си остане неразрешена, ако не бяха снимките на папараците, успели да уловят част от процесите на снимачната площадка. - Луц Еберсдорф, една грандиозна кино мистификация

Най-вероятно мистерията щеше да си остане неразрешена, ако не бяха снимките на папараците, успели да уловят част от процесите на снимачната площадка.

Когато излезе актьорският състав на новия филм на Лука Гуаданино „Суспирия“ – римейк на култовия хорър на Дарио Ардженто от 1977 г., критиците веднага забелязаха нещо странно – веднага след имената на Тилда Суинтън и Дакота Джонсън, главните роли, бе поместено името на актьора Луц Еберсдорф. Всички останаха озадачени: човекът очевидно е популярен щом е на трето място по важност, но в същото време няма информация за него и дори експертите не помнят да са гледали филм с негово участие.

Разбира се, повдигнат бе въпросът кой е Луц Еберсдорф, но Гуаданино разсея всякакви съмнения, като отговори, че въпросният 82-годишен човек се появява за пръв път пред камера и досега не е развивал актьорска кариера. Това твърдение бе поддържано още дълго време.

Докато тази седмица най-накрая не се разкри самоличността на мистериозния Еберсдорф.

В интервю пред „Ню Йорк таймс“, Тилда Суинтън признава, че с четири часа в гримьорната, лицеви протези, мъжки костюм, очила и дори изкуствени гениталии се превръща в 82-годишния доктор психоаналитик Джоузеф Клемперър от „Суспирия“.

„Суспирия“ е римейк на едноименния оригинал на Дарио Ардженто от 1977 г. и разказва за амбициозна млада танцьорка, която се присъединява към женска школа по танци в Берлин.

Най-вероятно мистерията щеше да си остане неразрешена, ако не бяха снимките на папараците, успели да уловят част от процесите на снимачната площадка. Попитана за мотива, Суинтън отговаря, че го е направила най-вече от скука и заради самата шега.

„Без съмнение, трябва да кажа, че го направих преди всичко заради удоволствието да се забавлявам. Както баба ми казваше, мото за живота и смъртта – да не е скучно“, обяснява британската актриса.

Гуаданино одобрил идеята и настоял тя да се осъществи, тъй като смятал, че в есенцията на филма му била заложена именно женската идентичност.

„Честно казано, дълбоко скътаната ми мечта бе, че никой няма да пита нищо по този въпрос – казва Суинтън пред „Ню Йорк Таймс“. – Първоначалната ми идея беше да кажем, че Луц е умрял по време на монтажните работи по филма и текст „В памет на Луц Еберсдорф“ да е финалният надпис.“

„Суспирия“ е римейк на едноименния оригинал на Дарио Ардженто от 1977 г. и разказва за амбициозна млада танцьорка (Дакота Джонсън), която се присъединява към женска школа по танци в Берлин, ръководена от персонажа на Тилда Суинтън (вече обявена с истинското си име). Школата всъщност се оказва свърталище на вещици.

Никой не успява да разпознае Суинтън под многото пластове грим, но някои критици се усъмняват. Питър Брадшоу например пише в „Гардиън“, че „странно изглеждащото лице на Еберсдорф прилича на грим“.

По 82-годишния ѝ облик е работил носителят на „Оскар“ за гримьорските си умения Марк Кулиер, който използвал протези, за да удебели врата на Суинтън и да разшири челюстта, карайки я да придобие по-мъжествен вид.

За да е завършена измамата, Тилда прави страница на Еберсдорф в IMDb. Днес, когато името му се изпише в полето за търсене, сайтът пренасочва към страницата на Суинтън, а като нейно алтернативно име е вписан 82-годишния мъж.

„Суспирия“ е със световна премиера на 16 ноември.

За да бъдем още по-добри...

За да бъдем още по-добри и да продължим да бъдем независима медия, не можем да го направим без вас - подкрепете „Площад Славейков“!

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

Bookshop 728×90