Мъртви музиканти се завръщат с нови песни (аудио)

Проектът цели да стимулира музикантите да търсят психологическа помощ

Графитът „Клуб 27“ на Джонатан Кис-Лев в Тел Авив. Снимка: Psychology Forever/Уикипедия, CC BY-SA 4.0 - Мъртви музиканти се завръщат с нови песни (аудио)

Графитът „Клуб 27“ на Джонатан Кис-Лев в Тел Авив. Снимка: Psychology Forever/Уикипедия, CC BY-SA 4.0

„Нови песни” на Джими Хендрикс, Джим Морисън, Кърт Кобейн и Ейми Уайнхаус съдържа проектът „Изгубените записи на Клуб 27”, съобщава сайтът на организацията „Over the Bridge”, инициатор на проекта.

С помощта на невронни мрежи и изкуствен интелект са създадени песни, които биха могли да бъдат написани от загиналите на 27 години музиканти. Основната цел на проекта е да бъдат убедени страдащите от психически разстройства музиканти да потърсят помощ навреме.

„Откакто съществува популярната музика, артистите, занимаващи се с нея, страдат от разстройство на психическото здраве в пъти по-често от останалите хора. Досега този проблем беше игнориран, дори по-зле, беше романтизиран”, гласи обръщението на създателите на проекта в официалния сайт.

Те призовават музикантите да търсят психологическа подкрепа, за да могат да продължат да създават своята музика, защото изкуственият интелект никога няма да замени живия творец.

Албумът „Изгубените записи на Клуб 27” се състои засега от четири песни – на Джими Хендрикс, Джим Морисън, „Нирвана” и Ейми Уайнхаус. Всяка от тях е написана от изкуствения интелект „Google Magenta“, който е анализирал около 30 песни от всеки изпълнител. Детайлно са проучени вокалите, ритмичния рисунък, хармонията, китарната ритмика, солото, ударните и текстовете. На базата на тези проучвания невронната мрежа е създала по няколко композиции от всеки, след което създателите на проекта са подбрали по една.

Шон О’Конър от съвета на директорите на компанията „Over the Bridge” разказва, че по аналогичен начин са създадени и текстовете на песните. Невронната мрежа е анализирала огромно количество текстове на конкретните изпълнители, след което е донагласяла съответстващия ритъм и тон на стиховете. След като композициите са били готови, е започнал подбор на певци. Засега не съществува алгоритъм, който може да създаде пълноценна вокална партия, съответстваща на особеностите на конкретния изпълнител, затова все още не е възможно да се запише песен без човешко участие.

О’Конър отбелязва, че практически всички поканени музиканти са работили като трибют изпълнители на тези групи и певци, затова са били готови да възпроизведат интонациите и да направят общото звучене максимално реалистично.

Проектът е отнел около една година за изследване и разработка на песните и още шест месеца за завършване на записите. В процеса на работа екипът се е обръщал и към най-преданите фенове на мъртвите артисти, за да не допусне потенциално плагиатство.

„Много хора си мислят, че изкуственият интелект по някое време ще замени музикантите, но засега количеството хора, необходими да доведат песента до завършен вид, е много голямо. Не възнамеряваме да предизвикваме гнева на хората и да заменяме живите артисти”, казват от „Over the Bridge”.

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

ДС

Този сайт използва „бисквитки“ с цел анализиране на трафика и измерване на рекламите.

Разбрах