Найден Тодоров и Даниел Хоуп

Този текст е публикуван преди повече от 1 година

Микеле Плачидо завърши филма си за Караваджо

Детективска история, която предлага една от възможните версии за тайнствената смърт на италианския живописец

Микеланджело ди Караваджо, „Вечеря в Емаус“, 1601 г., Национална галерия, Лондон. Авторът е изобразил себе си като изправения мъж вляво. Илюстрация: Уикипедия - Микеле Плачидо завърши филма си за Караваджо

Микеланджело ди Караваджо, „Вечеря в Емаус“, 1601 г., Национална галерия, Лондон. Авторът е изобразил себе си като изправения мъж вляво. Илюстрация: Уикипедия

Италианският актьор и режисьор Микеле Плачидо завърши снимките на филма „Сянката на Караваджо”, съобщава самият той в интервю пред руската информационна агенция ТАСС. По думите му, за филма той е бил вдъхновен от собствената си младост, когато е участвал в студентските протести в Европа през 1968-1970 г.

„Отдавна мечтаех да направя филм за художника, отстоявал своята свобода и социални права. Отне ми време, с годините натрупах нужния опит, за да осмисля връзката между изкуството и свободата – казва Плачидо. – Интересуваха ме чувствата и мотивите му, защото за мен Караваджо е олицетворение на собствената ми младост.“

Плачидо разказва как като млад пристига в Рим от южната италианска област Апулия и постъпва първо на служба в полицията. По-късно е приет за студент в Националната агадемия за драматично изкуство. Това се случва през 1968-а – годината на усилени студентски вълнения в цяла Европа.

„Искахме да осъществим културна революция. Борехме се за правата на виетнамския народ, бомбардиран от американската армия, за правата на чехословашкия народ, попаднал под веригите на съветнските танкове. Ние, младите хора, тогава протестирахме против репресиите на властите. И Караваджо се е борел за свобода“, казва Плачидо.

Филмът, чиито сценаристи са Сандро Петраля, Фидел Синьориле и самият Плачидо, разказва живота на Караваджо като детективска история.

„В основата е реалната съдба на великия художник, чийто живот е белбязан с множество черни петна. И до днес не знаем как и къде е умрял. Има сведения за последните дни от живота му – той е получил помилване от папата, защото е бил обвинен в убийство и осъден на смърт, заради което бяга от Рим. Заедно с Караваджо изчезват и картините, донесени от него в столицата като благодарност за помилването. Няма данни какво се е случило с тялото му. Има предположения и ние излизаме със собствена версия“, разказва Плачидо.

„Сянката” във филма не е само сянката на престъплението, която виси над художника, но и папският агент, който наблюдава Караваджо през цялото време. Именно през погледа на агента е описана личността на живописеца.

Подготовката за снимките, включително проучването на архивните материали, е отнела четири години. Началото на снимачния процес трябвало да бъде поставено през февруари, но тогава в Италия започва пандемията. Затова снимките започват едва през септември и завършват в края на ноември.

„Сянката на Караваджо” е копродукция на „Чинечита” и френски продуцентски къщи.

Макар Плачидо да вижда преимуществата на стрийминг платформите, той смята да пусне филма в класическо разпространение – премиера на фестивали, а после – в киносалоните по цял свят. Засега не е ясно кога филмът ще бъде представен пред широката публика.

Фоби

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

Bookshop 728×90

Този сайт използва „бисквитки“ с цел анализиране на трафика и измерване на рекламите.

Разбрах