Летен сезон

Моника Белучи: Киното не е само красота

Актрисата с интервю за превъплъщението си в оперната дива Мария Калас на театралната сцена

Моника Белучи като Мария Калас в представление в римския театър „Одеон на Херод Атически“ в Атина, Гърция, където Калас често пее приживе. Снимка: ЕПА/БГНЕС - Моника Белучи: Киното не е само красота

Моника Белучи като Мария Калас в представление в римския театър „Одеон на Херод Атически“ в Атина, Гърция, където Калас често пее приживе. Снимка: ЕПА/БГНЕС

Как Моника Белучи поддържа красотата си е въпрос, задаван на актрисата вече почти 40 години. Кариерата ѝ започва като модел, преди да се докаже като актриса в няколко италиански и френски артхаус филма и да опита вкуса на блокбъстърите с ролите си в „Страстите Христови“, продълженията на „Матрицата“ и в бондианата „Спектър“.

Но Белучи не смята, че красотата е онова, което ѝ гарантира успех на екрана:

„Ние работим в света на визуалното – казва тя в интервю за „Гардиън“. – Но не всичко се върти около красотата. Иначе човек нямаше да може да се задържи повече от пет минути в тази сфера.

Интервюто е по повод друг ангажимент на Белучи, този път на сцена. Най-новото въплъщение на актрисата е оперната дива Мария Калас в „Мария Калас: Писма и мемоари“ на режисьора Том Волф. Спектакълът имаше премиера в Париж през 2020 г. и след това направи успешни турнета в Италия, Гърция и Турция. През април ще се играе в Лондон, а през май трябва да гостува в Санкт Петербург. Билетите в Русия вече са разпродадени, но се очаква представлението да падне заради усложнената международна обстановка след руската инвазия в Украйна. Организаторите на театралния спектакъл очакват отговор от Белучи.

„Мария Калас: Писма и мемоари“ се базира на едноименната книга на Волф, в която личността на Калас е представена през 350 нейни писма и недовършените ѝ мемоари. Изследват се както бляскавата оперна кариера на певицата, така и нещастният ѝ личен живот, включително и любовната ѝ история с Аристотел Онасис, който по-късно я напуска, за да се ожени за Джаки Кенеди. Проектът така пленява Белучи, че тя се престрашава да излезе на театралната сцена, преодолявайки сценичната треска.

„На премиерата се чувствах зле – споделя актрисата. – Всички тези хора са пред теб и ти си изправен пред тяхната енергия… Дори сега, днес, винаги излизам на сцената със страх.

Животът на Калас преминава през много силни чувства, казва Белучи:

„Човек остава с усещането, че в края ѝ остава единствено музиката. Всичко друго вече го няма“.

На въпрос дали тя самата живее в подобна динамика, Белучи бързо отговаря:

„Не и по този начин. Имам две деца, вече живея на по-бавни обороти“.

Ролята ѝ на Персефона в двете продължение на „Матрицата“ – „Презареждане“ и „Революции“, проправя пътя ѝ към Холивуд. Но актрисата се радва, че не е избрала живота в Америка.

„Идеята за VIP хората в Америка е различна – смята тя. – В Европа, дори в Лондон, актьорите живеят нормално. Водя децата си на училище. Излизам навън, пазарувам в супермаркета.“

Харесват ѝ и перспективите, които Старият континент може да предложи на дъщеря ѝ от брака ѝ с Венсан Касел, 17-годишната Дева, която все още е ученичка, но вече прави първи стъпки като модел:

„Младите хора вече не са в такава надпревара като в миналото, днес обществото не е така затворено. В миналото кариерата на модел и на актриса бяха несъвместими. Вече не е така, за младите хора е по-лесно, защото ако имаш талант, веднага можеш да го покажеш в социалните мрежи“.

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

kapatovo.bg

Този сайт използва „бисквитки“ с цел анализиране на трафика и измерване на рекламите.

Разбрах