Софийска филхармония МЕГАБОРД

В „Площад Славейков“ пишат хора, а не изкуствен интелект.

„Мулан“ – първият блокбъстър, който тръгва директно в стрийминг

Може би началото на края за киносалоните?

Актрисата Лиу Ифей в образа на Мулан - „Мулан“ – първият блокбъстър, който тръгва директно в стрийминг

Актрисата Лиу Ифей в образа на Мулан

„Дисни“ реши да заобиколи кината и да предложи най-новия си филм „Мулан“ директно на стрийминг абонати за 29,99 долара. Това може би поставя началото на края на традиционното филмово изживяване – и завинаги ще промени бизнес модела на холивудския блокбъстър, пише „Гардиън“.

Изненадващият ход зашемети собствениците на кина, които очакваха филмът заедно с научнофантастичния трилър на Кристофър Нолан „Тенет“ да дадат бърз старт на боксофис печалбите, тъй като разпространителските вериги се борят да се възстановят от коронавирусната пандемия.

„Мулан“, който се очаква да бъде най-новият филм на „Дисни“ с печалби от над 1 милиард долара, е първият блокбъстър, чиято премиера ще бъде първо онлайн – на 4 септември.

Премиерата на „Мулан“ бе насрочена за март 2020 г., но заради затварянето на кината покрай пандемията, премиерата се отложи.

Римейкът на анимационния филм от 1998 г. проследява приключенията на китайска девойка, която се представя за мъж, за да се включи в армията на мястото на стария си и болен баща. Персонажът на Мулан е базиран на една от най-разпознаваемите фигури в китайския фолклор.

„Дисни“ разкри плановете си да прескочи показа в киносалоните, след като отчете загуба от 4,7 милиарда долара през тримесечието към края на юни – първата загуба на компанията от две десетилетия, тъй като бизнесът ѝ пострада от закриването на тематични паркове и кина. Положително за компанията е развитието на новата стрийминг услуга „Дисни+“, която от пускането си през ноември натрупа над 60 милиона абонати в световен мащаб – заради това компанията решава да направи дебюта на „Мулан“ онлайн.

Въпреки това филмът ще има премиера и в кината – в страните, където „Дисни+“ тепърва ще стартира.

Боб Чапек, новият изпълнителен директор на „Дисни“, се опита да омаловажи този ход, като съобщи на инвеститорите, че това е „еднократно“, а не постоянна стратегическа промяна. Той обаче призна, че ще бъде безценен експеримент, който ще установи колко ще се увеличат новите абонаментни регистрации за „Disney+“ и дигиталните приходи.

„Има смисъл да се експериментира по време на временното затваряне, когато няма почти никакви приходи от боксофис – казва Ричард Броутън, анализатор в „Ampere“. – Стратегията за премиера онлайн може да има смисъл за по-малки заглавия, но не и за блокбъстъри, когато кината отново се отворят и работят както преди, дори и ако пазарът бъде отслабен през следващата година.“

Студиата все още се стремят да отложат най-големите си заглавия, като най-новия филм за Джеймс Бонд, „Жената чудо 1984“, продължението на „Миньоните“, „Бързи и яростни 9“ и „Черната вдовица“, надявайки се на печалби от световните премиери по кината.

ГРЕДИ АССА. ПЪТУВАНИЯ 27 февруари – 5 май 2024 г.

За да бъдем още по-добри...

За да бъдем още по-добри и да продължим да бъдем независима медия, не можем да го направим без вас - подкрепете „Площад Славейков“!

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg