Текат последните часове на годината – време за равносметка на преживяното и за нова надежда. Почти през цялата 2020-а киното беше в антракт, малко бяха новите заглавия, но и те бяха оценени подобаващо. В сайта за кинокритика „Метакритик“ са събрали „Най-лошите филми на 2020 г.“.
Представени са 15 заглавия с най-ниско одобрение от специалистите и съответно с много нисък ретийнг в платформата на „Метакритик“. Филмите, подбрани в селекцията, са излизали в САЩ между 1 януари и 31 декември 2020 г., някои от тях са стигали и до българския голям екран. Изключени са всички заглавия, които имат рейтинг по-нисък от 4/100 (всички рейтинги са валидни към 26 декември 2020 г.).
Първото място сред „най-лошите“ заема „Reality Queen“ – сатира, заснета като документалистика с идеята да иронизира риалити звездите от телевизията, но в течение на действието филмът се превръща в самото нещо, което се опитва да иронизира. Майк Тайсън и Денис Ричардс са сред популярните лица в актьорския състав. Продукцията има осем сценаристи и е дебют за режисьора Стивън Джей Бърнхайм. След премиерата си през януари последва остра критика, която отреди на проекта рейтинг от 7/100.
Човек не би очаквал, че филм с участието на Даян Кийтън и Джеръми Айрънс може да се представи толкова зле в очите на критиката, но точно такъв е случаят с „Любов, сватби и други катастрофи“ (Love, Weddings & Other Disasters). Заявен като романтична комедия, филмът нито е смешен, нито романтичен, заявява критиката. Режисьорът Денис Дюган за пореден път в кариерата си произвежда филм, определен като катастрофа. Рейтингът му е 11/100.
Друг режисьор, който тази година отбеляза рекорд за най-ниско оценен филм, е Роджър Къмбъл, създал „След сблъсъка“ (After We Collided). Филмът, който бе сред някои от най-рекламираните продукции и на родния голям екран, се ражда от фенфикшън на момчешката попгрупа „One Direction“. Ана Тод взема идеята от интернет и я превръща в няколко книги. „След сблъсъка“ е втори филм от планираната тийн четирилогия и не се препоръчва за зрители под 13 години. Боксофисът на филма е 48 млн. долара (при бюджет от над 14 млн.), оценката на публиката е категоричното 5/10, а на критиката – 14/100.
Идеята за „Последните дни на престъпленията в Америка“ (The Last Days of American Crime) се ражда от графичен роман от 2009 г. – футуристичен разказ против насилието, който завършва като дистопична история, възхваляваща полицейската бруталност. Премиерата му бе през лятото, когато тъкмо полицейското насилие бе сред най-обсъжданите теми, но според критиците този филм би бил с обидно съдържание във всеки друг момент от историята на човечеството. Рейтингът му е 15/100.
В класацията попадат не само разочароващи режисьори, но и обичайно добри, но с разочароващи проекти. Такъв е случаят със „Смъртен“ (Mortal) на Андре Овредал („Страшни истории за разказване в тъмното“). Екшън фентъзи супергеройският епос е вдъхновен от скандинавската митология, но в крайна сметка прилича на комбинация между емо версия на „Здрач“ и евтино копие на „Марвел“. Оценката му от критиците е 20/100.
„Островът на фантазиите“ е сред малкото заглавия в тази класация, които стигнаха и до родния голям екран. Замислен като хорър предистория на сериала със същото име от 70-те, филмът на Джеф Уадлоу тръгна с предупреждение за публиката си под 13-годишна възраст, но критиците не намериха нищо смущаващо в него, камо ли загадъчно или интригуващо. Критиците му дадоха 22/100.
22/100 е оценката и на „The Babysitter: Killer Queen“, продължение на хорър комедията „The Babysitter“. Присъствието на филма в класацията не е изненада – режисьорът зад загадъчния псевдоним McG никога не е правил филм, който да получи позитивни оценка в „Метакритик“.
Същият рейтинг е „постигнала“ и комедията „Buddy Games“ с режисьор актьора Джош Дъмел. Заснет още през 2017 г., но излязъл проез ноември тази година, филмът разказва за група дългогодишни приятели, участващи в състезания с опасност за живота, за да спечелят парична награда.
Поредният филм с рейтинг 22/100 е екшън трилърът „Събирачът на данъци“ (The Tax Collector) – точно толкова безинтересен, както подсказва и заглавието му, смятат критиците. Сюжетът му разказва за двама мъже (Шая Лабъф и Боби Сото), които работят не за данъчните служби, а за престъпен бос в Лос Анджелис.
Едва ли зрителите са се чудили с какво се занимава Пол Хоган след края на снимките на „Дънди Крокодила“, но той все пак решава да разкаже за себе си в комедията „Отличният господин Дънди“ (The Very Excellent Mr. Dundee). Участват още Оливия Нютън-Джон и Джон Клийз, но дори и присъствието на член на „Монти Пайтън“ не спасява продукцията от унищожителния рейтинг 24/100.
На 11-а позиция в класацията с най-лоши филми е „Оцелей през нощта“ (Survive the Night) – защото нито една класация „Най-лошото от…“ не може да мине без екшън трилър с Брус Уилис, отбелязва „Метакритик“. Този път той влиза в образа на бащата на лекар, загубил уважението на колегите си, който се оказва принуден да оперира ранен обирджия. Семейството му се оказва заложник на престъпниците. Рейтингът му е 26/100.
Група ученици се оказват плячка за сериен убиец, когато шофьорът на училищния им автобус решава да ги преведе по пряк път. Може единствено да се радваме, че не са избрали дългия, отбелязват от „Метакритик“, където рейтингът на „Пряк път“ (Shortcut) е 26/100.
„Дулитъл“ определено е най-касовият филм в списъка на „Метакритик“ с боксофис от над 250 млн. долара. Рейтингът му от 26/100 се дължи на това, че когато зрителите отидоха да го гледат през януари, не видяха нищо по-различно от „Доктор Дулитъл“. Дори актьорският му състав, в който влизат Робърт Дауни Джуниър, Антонио Бандерас, Майкъл Шийн, Ема Томпсън, Рами Малек и Джон Сина, не успя да го извади от скуката. Зрителският му рейтинг също не е толкова висок, колкото може би се е очаквало – 5,6/10.
Ковид-23 е основният враг на човечеството в „Songbird“ – заснет по време на пандемията и посветен на нея, но няколко години напред в бъдещето. Новата мутация на Ковид-19 е много по-адаптивна от предшественика си от 2020 г. в този проект, продуциран от Майкъл Бей. Рейтингът му е 27/100.
На последното място, също с 27/100 застава „Endless“ – янг адълт прочит на „Призрак“ от 1990 г. Драмата на Скот Спиър разказва за млад мъж, който умира в катастрофа, но намира начин отново да се свърже със света на живите и с момичето, което обича.
За да бъдем още по-добри...
За да бъдем още по-добри и да продължим да бъдем независима медия, не можем да го направим без вас - подкрепете „Площад Славейков“!
Банковата ни сметка (в лева/BGN) С карта през ePay.bg
Площад Славейков ЕООД
IBAN: BG98UBBS80021093830440
BIC: UBBSBGSF
Банка: ОББ
Основание: Дарение