Софийска филхармония МЕГАБОРД

В „Площад Славейков“ пишат хора, а не изкуствен интелект.

„Недовършената“ рокля на Мария Бакалова

Мария Бакалова с роклята „Долче и Габана“, с която се появи на премиерата на филма „Стажантът“ в Кан. Снимка: ЕПА/БГНЕС - „Недовършената“ рокля на Мария Бакалова

Мария Бакалова с роклята „Долче и Габана“, с която се появи на премиерата на филма „Стажантът“ в Кан. Снимка: ЕПА/БГНЕС

„По сутиен ли е Мария Бакалова, тази рокля е недовършена, това са тропоски, каква е тази престилка…“ Роклята „Долче и Габана“, носена от българската актриса на червения килим в Кан, предизвика недоумение у мнозина, най-вече у четящите възхитените от тази дреха коментари.

Това вероятно ще бъде единствената публична поява на тази рокля, а дори само с тази мимолетност тя остава в историята на дизайна. И точно като произведение на съвременното изкуство, тя провокира въпроса защо е създадена тъкмо така, недовършена.

Всъщност, отговорът е даден върху бялото платно, което някои нарекоха „престилка“. На тази картина е изобразена сцена от шивашко ателие, и ако съдя по дизайна на роклята – сцената е може би отпреди век или малко повече. Роклята е израз на почит към самата мода. За неговите създатели изкуство е всеки етап от процеса на създаването на една дреха – с тропоските, стърчащите все още банели, непокрития плат на корсета.

Това не е рокля с традиционно предназначение – за всекидневието. Тя е произведение на изкуството, достойно да стои в музей. Защото е нещо като автопортрета на Ван Гог, на който той рисува себе си как рисува.

За да бъдем още по-добри...

За да бъдем още по-добри и да продължим да бъдем независима медия, не можем да го направим без вас - подкрепете „Площад Славейков“!

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

Bookshop 728×90