Софийска филхармония МЕГАБОРД

В „Площад Славейков“ пишат хора, а не изкуствен интелект.

Необичайната история на картината „Спасителят на света“ на Леонардо да Винчи става мюзикъл

Междувременно местонахождението и собствеността на шедьовъра остават неясни

Споровете дали „Спасителят на света“ наистина е рисуван от Леонардо продължават и до днес. Снимка: „Кристис“ - Необичайната история на картината „Спасителят на света“ на Леонардо да Винчи става мюзикъл

Споровете дали „Спасителят на света“ наистина е рисуван от Леонардо продължават и до днес. Снимка: „Кристис“

Сагата на „Спасителят на света“ – шедьовърът, приписван на Леонардо, и най-скъпата картина, продавана някога на търг, ще бъде във фокуса на нов мюзикъл за сцената в Ню Йорк. Компанията „The Caiola Productions“, която стои зад мюзикъла, посветен на Тина Търнър и продукцията „Скъпи Еван Хансен“, е проявила интерес към историята на платното и планира да представи проекта си през 2022 г., съобщава „Арт Нюзпейпър“.

„Спасителят на света! Мюзикълът“ ще комбинира „историческите събития в „Хамилтън“ с фантазията и удоволствието от златния билет на Уили Уонка“, казват от компанията. Създателите на мюзикъла ще разкажат как изображение на Исус върху дървена плоскост в много лошо състояние и с редица драскотини е купено за 1100 долара през 2005 г. Те ще проследят еволюцията на произведението, което след реставрация се оказва шедьовър на Да Винчи, смятан за изгубен преди 500 години. Спектакълът ще засегне и историческия търг на „Кристис“ в Ню Йорк от 2017 г., на който творбата, позната още като „Салватор мунди“, е продадена на неизвестен купувач за над 450 млн. долара.

Не става ясно дали мюзикълът ще разкаже за събитията, последвали след това – изчезването на картината, как не се появи в клона на Лувъра в Абу Даби, където трябваше да бъде основен акцент в колекцията, за появата на слухове, че е на борда на яхтата на саудитския принц и за надеждите, че изненадващо ще бъде част от голямата изложба на Леонардо в Лувъра в Париж, посветена на 500-годишнината от смъртта на художника. Местонахождението ѝ в момента е неизвестно, от Саудитска Арабия дори не са потвърдили дали е притежание на техен гражданин.

Междувременно и до днес продължават споровете между експерти дали картината наистина е дело на ренесансовия майстор. Водещи теории са, че е на някой от учениците му или че само е започната от Да Винчи, а друг художник я е завършил години по-късно.

Писателката и драматург Дебора Грейс Уинър ще напише книга към мюзикъла, а компанията зад проекта вече търси композитори и либретисти.

Попитани как ще преразкажат сложната история след търга в Ню Йорк и на коя догадка ще изберат да повярват, създателите на мюзикъла отговарят, че „шоуто е театрална продукция“.

Сюжетът е базиран на историята, но, разбира се, ще се опита да придаде по-дълбоко и метафорично значение. Като много театрални адаптации, артистичната свобода ще се възприеме като вдъхновяващо и развличащо преживяване“, коментират от „The Caiola Productions“.

За да бъдем още по-добри...

За да бъдем още по-добри и да продължим да бъдем независима медия, не можем да го направим без вас - подкрепете „Площад Славейков“!

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

kapatovo.bg