Софийска филхармония МЕГАБОРД

Този текст е публикуван преди повече от 9 месеца

Никой не се трогна, никой не се възмути. Къде остана магията на Холивуд?

Коментарите на филмовите критици за номинациите за наградите „Оскар 2022“

Филмът „Не поглеждай нагоре“ бе приет противоречиво, но той показва много от промените, настъпили в света, които се отнасят и до Холивуд. Продукцията на „Нетфликс“ получи 4 номинации за „Оскар“, включително за най-добър филм. - Никой не се трогна, никой не се възмути. Къде остана магията на Холивуд?

Филмът „Не поглеждай нагоре“ бе приет противоречиво, но той показва много от промените, настъпили в света, които се отнасят и до Холивуд. Продукцията на „Нетфликс“ получи 4 номинации за „Оскар“, включително за най-добър филм.

Номинациите за наградите „Оскар“ не развълнуваха интернет, отбелязват специалистите, и смятат, че Холивуд е изгубил магията си. Филмовите критици от водещите специализирани издания не са изненадани от успеха на „Силата на кучето“, отбелязват доминацията на „Нетфликс“ и все по-голямото внимание към международното кино, но критикуват по-малкото разнообразие между номинираните актьори в сравнение с миналогодишното издание на наградите и „хаотичната надпревара“ в категорията за най-добра актриса в главна роля.

Вижте още: „СИЛАТА НА КУЧЕТО“ С 12 НОМИНАЦИИ ЗА „ОСКАР“

„Нетфликс“ никога не е бил в по-добра позиция да спечели приза в категорията „най-добър филм“, отколкото сега, смята Скот Файнберг от „Холивуд Рипортър“. През 2021 г. стрийминг гигантът получи 36 номинации, а тази година регистрира „само“ 27, това все още е много повече от което и да е друго студио или дистрибутор, допълва Файнберг и обобщава:

„Това е светът на „Нетфликс“ и всички ние просто живеем в него“.

Позитивна тенденция, която Файнберг отбелязва е, че „субтитрите плашат все по-малко хора с всяка следваща година“.

Номинациите на чуждестранни продукции извън международната категория – като тази на японския „Drive My Car“ за най-добър филм, на Рюсуке Хамагучи за най-добър режисьор и на норвежкия „Най-лошият човек на света“ за оригинален сценарий, са „доказателства за по-голямата отвореност на Академията към неанглоезични филми“.

„Очевидно Академията е реагирала на класическото качество на „Силата на кучето“ и начина, по който той говори за културата и историята на САЩ“, смята критикът на „Гардиън“ Питър Брадшоу за продукцията на „Нетфликс“.

Интересно е, че режисьорката Джейн Кемпиън и актьорът в главната мъжка роля Бенедикт Къмбърбач идват извън САЩ – символите на американизма са измислени и пресъздадени от външни лица, отбелязва Брадшоу.

„Разочарован съм, че веселото участие на Лейди Гага в „Домът на Гучи“ беше пренебрегнато“, пише още критикът.

Оливия Колман може да получи втория си „Оскар“ за страхотната си игра в „Изгубената дъщеря“, смята Брадшоу.

„Никол Кидман не направи най-добрата си работа в „Да бъдеш Рикардо“, бих предпочел да видя Рут Нега на нейно място за „Passing“, допълва още критикът.

Академията създаде „хаотична надпревара“ в категорията за най-добра актриса в главна роля, смята и киноспециалистът на „Варайъти“ Клейтън Дейвис. Освен липсата на Лейди Гага сред имената на номинираните, друга изненада, която Дейвис посочва, е, че за първи път в историята на киното нито една от жените, номинирани за най-добра актриса от „БАФТА“, не е номинирана за „Оскар“.

„За да станат нещата още по-объркващи, нито една от жените във водещи роли не присъства сред претендентите за най-добър филм, което не се е случвало, откакто Рийз Уидърспун триумфира с „Да преминеш границата“ през 2005“, пише критикът.

Дейвис оценява липсата на Дени Вилньов сред състезаващите се в категорията за „Най-добър режисьор“ като „крещящ пропуск“ и „най-шокиращото пренебрегване след това на Бен Афлек за „Арго“ (2012)“.

Артистите от латиноамерикански произход са по-добре представени тази година, смята авторът на „Варайъти“. Ариана ДеБоз например е номинирана за поддържаща роля, Гийермо дел Торо – за „Улицата на кошмарите“, Лин-Мануел Миранда – за оригинална песен от анимационния филм „Енканто“, която може да го направи носител на „EGOT“ (четирите големи награди „Еми“, „Грами“, „Оскар“ и „Тони“). Същевременно друг критик на „Варайъти“, Анджелик Джаксън, е разочарована, че след като през 2021 година номинациите за цветнокожи артисти са били девет на брой, през тази година те са само четири – на Ариана ДеБоз, Онжаню Елис, Уил Смит и Дензъл Уошингтън.

Критиците не са впечатлени от скромната онлайн реакция след номинациите тази година.

„Няма нищо лошо в този списък с номинирани, но се опасявам, че те не са достатъчни сами по себе си, за да развълнуват света – обобщава колумнистът Пийт Хамънд от „Дедлайн“. – Оскарите по някакъв начин трябва да намерят отново магията и може би това ще се случи, когато самата филмова индустрия успее отново да намери тази магия“.

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

ДС

Този сайт използва „бисквитки“ с цел анализиране на трафика и измерване на рекламите.

Разбрах