Софийска филхармония МЕГАБОРД

В „Площад Славейков“ пишат хора, а не изкуствен интелект.

„Норма“ със Соня Йончева пряко от „Метрополитън опера“

БНР излъчва оперния спектакъл, получил критичен отзив в „Ню Йорк Таймс“ заради изпълнението на българката (видео)

Соня Йончева в главната роля в новата продукция на „Норма“. Снимка: Marty Sohl/Met Opera - „Норма“ със Соня Йончева пряко от „Метрополитън опера“

Соня Йончева в главната роля в новата продукция на „Норма“. Снимка: Marty Sohl/Met Opera

„Норма“ със Соня Йончева, оперният спектакъл, който преди по-малко от месец имаше премиера в „Метрополитън опера“, ще бъде излъчен пряко от Ню Йорк по програма „Христо Ботев“ на БНР. Публиката ще може да чуе българското сопрано в главната роля на 25 март от 18 ч. българско време.

Самата Йончева определя ролята на Норма като „крайъгълен камък в кариерата на всяко сопрано“. Българската оперна певица е изпълнявала тази роля на най-престижните сцени в Европа. През 2016 г. замества Анна Нетребко като главната жрица в белкантовата драма на Белини в Кралската опера в Лондон. Това се случва с разрешението на „Метрополитън“, които освобождават Йончева от договор да пее в Ню Йорк Мими в „Бохеми“. Освен в „Ковънт Гардън“, Соня Йончеве е пяла Норма и в „Театър Лисеу“ в Барселона, Баварската държавна опера и др

Соня Йончева излъчваше мистично, неземно усещане за спокойствие и блясък – пише Рик Пердиан в рецензията си за „New York Classical Review“. – Друидската принцеса на Йончева беше в някои моменти почти дива с животинска интензивност, а в други – толкова благородна по осанка и глас. Без усилие тя постигаше музикалните линии с плюшения си, кадифен глас, включително във великата ария „Casta Diva“, или хвърляше вокалните огнени залпове на отмъщението към Пилион.

Не толкова положителни са в „Ню Йорк Таймс“, критикът Закари Улф не е убеден, че изборът на Йончева в ролята на Норма е подходящ.

„В белкантови творби като „Норма“ величието на главната героиня и висотите, от които тя пада, се демонстрират от вокалната техника на сопраното. Оркестърът на Белини е изтънчен и чувствителен, но залозите на тази опера са чисто вокални. Ако не е изпята прекрасно, тя не е просто лоша – тя на практика не съществува“, казва Улф в ревюто си.

В отговор Йончева заяви, че негативната рецензия е окуражила „гласовите расисти“ да я атакуват не само за кариерата ѝ, но и за личния ѝ живот.

СОНЯ ЙОНЧЕВА: ТОРМОЗЯТ МЕ ГЛАСОВИ РАСИСТИ

Актьорският състав на „Норма“ включва Екатерина Губанова в ролята на жрицата-съперница Адалджиза. В ролята на неверния любовник Полион влиза тенорът Майкъл Спайрс. Бас-баритонът Кристиан Ван Хорн ще играе бащата на Норма Оровесо. На диригентския пулт е Маурицио Бенини. Участват солистите, хорът и оркестърът на „Метрополитън опера“.

Постановката, разискваща теми като дълга, лоялността и предателството, е на сър Дейвид МакВикар, който получи място на един от най-плодотворните и обичани режисьори в новата история на „Метрополитън“. През 2017 г. неговата „Норма“ на най-престижната нюйоркска сцена се игра пред рекордно бързо разпродадени зали.

Българските слушатели ще могат да чуят постановката „Норма“ пряко от Ню Йорк, благодарение на Европейския съюз за радио и телевизия (EBU). Изпълнението може да се слуша в ефира на програма „Христо Ботев“ и на платформата в интернет.

ГРЕДИ АССА. ПЪТУВАНИЯ 27 февруари – 5 май 2024 г.

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

kapatovo.bg