Найден Тодоров и Даниел Хоуп

Този текст е публикуван преди повече от 3 години

Обясненията на един перфекционист за кашлянето, шума и шепота в „Интерстелар“

Кристофър Нолан е сред най-доходоносните режисьори в историята на киното

Според Кристофър Нолан смятаните за паразитни шумове в "Интерстелар" имат за цел да засилят наситеността на напрежението и да пренесат публиката през преживяване, което се доближава до това да е заклещена в космически кораб на огромно разстояние от дома. - Обясненията на един перфекционист за кашлянето, шума и шепота в „Интерстелар“

Според Кристофър Нолан смятаните за паразитни шумове в "Интерстелар" имат за цел да засилят наситеността на напрежението и да пренесат публиката през преживяване, което се доближава до това да е заклещена в космически кораб на огромно разстояние от дома.

Кристофър Нолан е един от най-успешните режисьори в света, но и той не е имунизиран от критичния поглед на феновете, намерили кусури в събитието „Интерстелар”. 

“Хората винаги намират за какво да мрънкат”, казва Нолан в интервю за британския вестник „Индипендънт”. Създателят на „Интерстелар” коментира твърденията, че има цели пасажи в последния му хит, които не са с добър звук. Той обаче не ги приема. Нещо повече, Нолън заявява, че всяко покашляне, пелтечене и шепот в лентата са нарочно търсени: „Това е част от сложния саунд дизайн, който има за цел да засили наситеността на напрежението и да пренесе публиката през преживяване, което се доближава до това да е заклещена в космически кораб на огромно разстояние от дома.”

Онова, което го смущава най-много, са хипотезите, че е бил немарлив към някаква част от произведението си. 44-годишният британец е известен с перфекционизма си. „Всеки има право на мнение. Аз напълно приемам това и нямам проблем с хората, които не харесват нещо в моите творби. Но те никога не трябва да предполагат, че не знам какво правя или че не съм му отделил най-голямото си внимание, защото това не е истина.”

Нолан е сред най-доходоносните създатели в историята на киното. Филмите му „Мементо”, „Опасно безсъние”, трилогията за Батман, „Престиж” и „Генезис” са донесли над 4 милиарда печалба. Той е един от малкото кинотворци, в които студията биха инвестирали купища долари, без да се притесняват, че ще отидат на вятъра.

“Една от изненадите на Холивуд е осъзнаването, че студията наистина ценят оригиналността и новостите. Не разглеждам Холивуд като американски феномен, гледам на него като на международен. Една от причините да се наслаждавам от работата си върху холивудски блокбастъри, е това, че са измислени и разказани по много универсален и лесно смилаем език. Нещо, което ги прави популярни из целия свят. Най-вероятно вкарвам във филмите си нотка британска чувствителност, но предимно говоря международен език.”

Кристофър Нолан приема, че Холивуд се нуждае от франчайзи и продължения на хитовете си, защото това дава „известна сигурност на индустрията”. Режисьорът обаче настоява, че иновациите са още по-важни от сигурността. Често неговите творби клонят към по-мрачната, към по-ексцентричната страна, атакувайки директно интелекта и емоциите на аудиторията си.

На въпрос дали киното умира, Нолан твърди, че това изкуство е далеч от своя край: “Да гледаш два часа разказ, показан на голям екран, сред други хора, е едно от най-великите усещания. От много години киното е доминиращ посредник в попкултурата в предаването на истории и не мисля, че скоро това ще се промени.”

Режисьорът има „демодирана” отдаденост, стане ли дума за материала, на който да снима. Той не харесва дигиталните формати. За него лентата е вездесъща: „Страхувам се, че днешният Холивуд е твърде пренаселен от телевизионери. А в крайна сметка телевизионерите правят по-добра телевизия, отколкото кинаджиите. Да оставим това на тях. Ние трябва да предложим на публиката различно преживяване.”

Британецът губи своята словоохотливост, що се отнася до бъдещите му проекти. Говори се, че ще бъде изпълнителен продуцент на задаващия се филмов сблъсък на комиксови герои в „Батман срещу Супермен: Зората на справедливостта”. Носят се слухове, че може и да режисира адаптацията на фантастичния роман на Ърнест Клайн „Ready Player One”. Но Нолан отказва да даде детайли.

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

Bookshop 728×90

Този сайт използва „бисквитки“ с цел анализиране на трафика и измерване на рекламите.

Разбрах