Софийски международен панаир на книгата

Още едно асо в семейството на Атанас Атанасов

Младият актьор Ясен Атанасов дебютира на професионалната сцена в „Жена без значение“, Театър „Българска армия“

Чисто и аскетично изпълнение на Ясен Атанасов в спектакъла „Жена без значение“. Снимка: Театър „Българска армия“ - Още едно асо в семейството на Атанас Атанасов

Чисто и аскетично изпълнение на Ясен Атанасов в спектакъла „Жена без значение“. Снимка: Театър „Българска армия“

Дъщерята на Атанас Атанасов Алиса стана актриса и натрупа известност в „Сфумато“ и МГТ „Зад канала“, но актьорът не успя да опази и сина си Ясен от вируса на драмата. Наскоро младежът дебютира на профeсионалната сцена в „Армията“ с ролята на Джералд в спектакъла „Жена без значение“.

Странна конструкция предложи Фичо Тороманов за салоните на лейди Хънстънтън (Елена Райнова), където се развива историята с младия Джералд, научил сензационна тайна, точно когато си урежда живота като личен секретар на лорд Илингуърт (Иван Радоев). Дали Тороманов не мрази като мен Оскар Уайлд, та изкачва актьорите на втория етаж на сценичната конструкция и зрителите от първите десетина реда си изкривяват вратовете, докато се взират нагоре? Но тук трябва да има някакъв замисъл. Горе се нижат безцелните влизания и излизания на гостите на купона, все важни особи с отвратителни имена, които и в конкурс с награден фонд не можеш да запомниш. Те не правят нищо, освен да си разменят афоризми и сентенции – силата на Уайлд, намиращ им място във всичките си пиеси със салонни сюжети. А долу е за персонажите от простолюдието – мисис Арбътнът (Анастасия Ингилизова) и нейния син Джерълд. Именно там се случва интригата в пиесата с всички драматични обстоятелства. Очевидно режисьорът Стоян Радев и художникът Тороманов не са пожелали да омешат благородните кукли на конци, разговарящи горе високопарно и абстрактно, с плебеите долу, които всъщност държат конфликта на текста в ръцете си… Но ние и иначе щяхме да се сетим!

Снимка: Театър „Българска армия“

Драмата в „Жена без значение“ е с развръзка, която ще зарадва феминистките. Наказан е тарикатът Илингуърт, подиграващ се с жените, без да проявява и троха уважение и чувство на отговорност. Отлична игра на Иван Радоев. Гъвкав във високомерното си държане, абсолютен циник, щом стане дума за чувства, себичен и с нулева ангажираност щом се стигне до отговорности. При друг автор историята на тази драма ще се спъва в тежки емоции, но при Уайлд всичко е като салонна игра на моникс.

Иван Радоев и Гергана Плетньова. Снимка: Театър „Българска армия“

Добро участие на Ясен Атанасов. Неговият Джералд трябва да премине през възторг от назначението си при Илингуърт, което му дава тласък в обществото, до отказ от тази кариера. Чисто и аскетично изпълнение с ясни позиции. Ясен допълва театралната кента флош, тъй като е трето покление актьор след баба си и дядо си Виолета Бахчеванова и Васил Стойчев и баща си и майка си Десислава Стойчева.

Интересно и харесвано от зрителите е ядовитото общуване в семейството Понтифракт (Радосвета Василева и Георги Къркеланов, които единствени излизат от книжното битие на персонажите и стават реални характери).

Спектакълът почита ветераните на театъра, включвайки в екипа Елена Райнова и Иван Налбантов. Музиката е на Дони.