Този текст е публикуван преди повече от 3 години

Откриха скрит портрет зад Мона Лиза

Френски учен твърди, че под Джокондата има друго изображение – без следа от онази енигматична усмивка

Джокондата е била обект на няколко изследвания в последните 50 години, като последните от тях включват инфрачервени инспекции и мултиспектрален скенер.  - Откриха скрит портрет зад Мона Лиза

Джокондата е била обект на няколко изследвания в последните 50 години, като последните от тях включват инфрачервени инспекции и мултиспектрален скенер.

Друг портрет се крие под Мона Лиза, оповести френски учен. Паскал Коте заявява, че е направил откритието си след повече от 10 години в анализи на картината чрез разработената от него рефлективна светлинна технология. Реконструкцията показва седяща жена, която гледа встрани, предава Би Би Си.

От Лувъра, където съхраняват и експонират най-прочутата творба на Леонардо да Винчи, не коментират твърденията на Коте.

Вместо всеизвестния, прям поглед на Мона Лиза, на по-ранния портрет няма и следа от загадъчната ѝ усмивка, която занимава ценителите на изкуството повече от 500 години.

Паскал Коте е проучвал картината повече от 10 години.

Паскал Коте е проучвал картината повече от 10 години.

Твърденията на Паскал Коте обаче се противоречиви и разделят мнението на експертите по работата на Леонардо. Изследователят е получил достъп до картината през 2004 г. Той е пионер в техника, която разграничава различните слоеве на платната, за да станат видими дори векове по-късно. Именно с нея е проучвал и Мона Лиза.

Джокондата е била обект на няколко изследвания в последните 50 години, последните от тях включват инфрачервени инспекции и мултиспектрален скенер. Но Коте твърди, че неговата техника е способна да проникне още по-дълбоко под пластовете на една картина.

„Сега вече можем да анализираме какви са слоевете на платното и можем да ги разграничим съвсем ясно – обяснява той. – Можем да реконструираме цялата хронология около създаването на едно платно.“

Смята се, че Леонардо създава „Мона Лиза“ между 1503 и 1517 г., докато работи във Флоренция, а после се мести във Франция. Има и дългогодишен дебат около идентичността на модела на картината. От векове се смята, че тя е Лиза Джерардини, съпруга на флорентински търговец на коприна.

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

ДС

Този сайт използва „бисквитки“ с цел анализиране на трафика и измерване на рекламите.

Разбрах