POTO

В „Площад Славейков“ пишат хора, а не изкуствен интелект.

Отвращение от сензационен бъдещ филм за живота на Ейми Уайнхаус

Режисьорката на „50 нюанса сиво“ снима „Back to Black“, но първите снимки от продукцията не предизвикаха желания ефект

Служителка на аукционна къща в Лондон подготвя за продажба рокля, носена от Ейми Уайнхаус, оценена на 30-40 хил. евро. Снимка: ЕПА/БГНЕС - Отвращение от сензационен бъдещ филм за живота на Ейми Уайнхаус

Служителка на аукционна къща в Лондон подготвя за продажба рокля, носена от Ейми Уайнхаус, оценена на 30-40 хил. евро. Снимка: ЕПА/БГНЕС

Едва няколко дни минаха от началото на снимките на биографичен игрален филм за Ейми Уайнхаус в Лондон, а възмущението от продукцията вече доминира разговорите за заглавието в социалните мрежи. „Back to Black“ е от режисьорката Сам Тейлър-Джонсън, работила по биографичния „Младият Джон Ленън“, но и номинирана за „Златна малинка“ за „50 нюанса сиво“. В главната роля на легендарната певица е Мариса Абела, за която това е първа голяма роля за големия екран.

Игралният филм ще изследва „изключителния гений, творчество и откровеност, пропити във всичко, което Ейми Уайнхаус прави“, гласи синопсисът на филма. Но не екипът или идеята на продукцията доведоха до масовото възмущение, а първите папарашки снимки, изтекли от снимачната площадка, на които Абела е изобразена в евтина перука, наподобяваща иконичната бухнала коса на Уайнхаус, с размазана очна линия и отчаяно изражение на лицето. В Туитър ги описват като отвратителни и експлоатиращи наследството на певицата. Някои се разгневиха от липсата на прилика между актрисата и звездата, други споделиха подозренията си, че „Back to Black“ ще се възползва от трагичната ѝ смърт от алкохолно натравяне по сензационен начин.

Коментарите около филма отново изкараха наяве бурния живот на Уайнхаус и смъртта ѝ като символ на развлекателната индустрия, която и до днес продължава експлоатацията над младите звезди и залага на печалбата за сметка на психичното им здраве, пише коментаторът Шаад Д’Суза в „Гардиън“. Голяма част от кариерата на певицата подхранва „медиен цирк“, докато таблоидите разсъждават над злоупотребата ѝ с наркотични вещества, теглото ѝ и публичните ѝ нервни сривове.

„Снимките на Абела от снимачната площадка оставят усещането, че филмът ще подхрани същите воайорски импулси, довели до падението на Уайнхаус“, допълва Д’Суза.

Разбира се, фактът, че певицата води живот, белязан от трагедия, не означава, че подобни филми не бива изобщо да съществуват. Истории за падения разказват още „Бохемска рапсодия“ за Фреди Меркюри и „Куийн“ и по-новия „Елвис“ за Елвис Пресли. Разликата е в това, че и двамата имат дълга и свръхуспешна кариера и смъртта им не е така прясна. А личният живот на Уайнхаус изобщо не остава личен в кратката ѝ кариера, казва още коментаторът на „Гардиън“, и филмът на Тейлър-Джонсън едва ли ще извади нов материал наяве, нито ще успее да избегне болезнените моменти като саморазправата на певицата с папараци и „най-ужасния ѝ концерт“ в Белград, Сърбия, от 2011 г. Малко след това рокзвездата е намерена мъртва в Лондон.

„Предвид лешоядната ефективност, с която животът ѝ е разследван в медиите, трудно е човек да се сети за искрена причина за съществуването на този филм – пише Ройзин О’Конър в „Индипендънт“, защитавайки тезата на „Гардиън“. – Поне е трудно да се сетим за друга причина освен алчността. Какво се предполага, че ще научим от новата продукция? В завръщането към живот и смърт, които за много хора са все още спомен, няма никаква развлекателна стойност. Колкото до бащата на Уайнхаус, Мич защитава Абела и твърди, че Холивуд разчита твърде много на физическата прилика. От друга страна защо иначе е старанието за прическа и грим, ако не за да прикрие факта, че зад тях няма и следа от жената, на която филмът би трябвало да отдаде почит?“

Опера в Летния Театър

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

Bookshop 728×90