Оскарите вече не са толкова бели, но не са и никак черни – единствените чернокожи победители бяха в категорията „късометражна анимация“. Голямата новина на наградите е южнокорейският „Паразит“, който постигна исторически триумф – това е първият филм, в който не се говори на английски, спечелил най-важната награда на Академията. Освен нея заглавието получи още три оскара – за режисура (Пон Джун Хо), за оригинален сценарий и за международен филм.
Идеята на черната комедия „Паразит“ е, че бедността може да действа не по-малко покваряващо от богатството.
Създателите на филма признаха още в началото на церемонията в Бевърли Хилс, че не са се надявали на подобен успех. Получавайки първата статуетка за сценарий, Пон Джун Хо сподели, че не го е очаквал и затова не си е подготвил благодарности. Но се наложи да го направи, защото излезе на сцената още три пъти.
С три оскара – за операторско майсторство, звуков мишунг и визуални ефекти – бе оценен завоювалият наградите „Бафта“ военен епос „1917“. „Жокера“, „Имало едно време… в Холивуд“ и „Пълно ускорение“ останаха с по две отличия. Като изключим южнокорейския триумф, останалите победители не бяха неочаквани. Повечето от тях вече бяха обрали наградите на останалите киносъбития.
Тонът на церемонията тази година беше равен, без остри шеги и лични нападки, и почти без политика. Единствената политическа реч произнесе Хоакин Финикс – ако броим за политика призивите за опазване на природата. Критиките за липса на повече жени и афроамериканци сред наградените вероятно тепърва ще излизат в медиите.
„ОСКАР“ ЗА ХОАКИН ФИНИКС: ТИЧАЙ КЪМ СПАСЕНИЕТО И СВЕТЪТ ЩЕ ТЕ ПОСЛЕДВА
Предизвикалият най-много усмивки момент бе обявяването на наградата за визуални ефекти от Джеймс Кордън и Ребел Уилсън. Двамата актьори излязоха в костюмите си от претърпелия пълен провал в боксофиса филм „Котките“ и казаха:
„Никой не може да надцени ролята на визуалните ефекти за един филм. Ние в „Котките“ най-добре знаем това“.
След това демонстрираха отлично познаване на котешкото поведение в игра с микрофона.
Онова, с което тази вечер ще остане със сигурност в историята, е доминацията на корейския филм и пълното отсъствие от наградите за „Ирландеца“ на Скорсезе, който си тръгна с една шега.
„И четирите сезона на „Ирландеца“ бяха много добри“, подхвърли Крис Рок още в началото на церемонията.
Скорсезе не получи признание от Академията, а от своя конкурент в категорията „режисура“ Пон Джун Хо. При получаването на наградата кореецът заяви уважението си към него, при което залата аплодира Скорсезе на крака. Само още веднъж публиката се изправи – след изпълнението на Еминем.
За да бъдем още по-добри...
За да бъдем още по-добри и да продължим да бъдем независима медия, не можем да го направим без вас - подкрепете „Площад Славейков“!
Банковата ни сметка (в лева/BGN) С карта през ePay.bg
Площад Славейков ЕООД
IBAN: BG98UBBS80021093830440
BIC: UBBSBGSF
Банка: ОББ
Основание: Дарение