Софийска филхармония МЕГАБОРД

Този текст е публикуван преди повече от 3 години

Пътеводител за Киномания. Ето какво избрахме да гледаме

Проблем - как да гледаме всичко? Максималистите да приготвят 300 лв.

Изборът е най-лесен за почитателите на Шекспир, вариантите са само два - прожекцията на спектакъла „Хамлет“ с Бенедикт Къмбърбач и филма „Макбет“ с Майкъл Фасбендър (на снимката) - добре е да се видят и двата.  - Пътеводител за Киномания. Ето какво избрахме да гледаме

Изборът е най-лесен за почитателите на Шекспир, вариантите са само два - прожекцията на спектакъла „Хамлет“ с Бенедикт Къмбърбач и филма „Макбет“ с Майкъл Фасбендър (на снимката) - добре е да се видят и двата.

„Киномания 2015“ започва днес, 12 ноември, с проблем за най-запалените киномани – как да видят повече филми. Решението какво да гледаме и какво да пропуснем, не е лесно. Програмата с нейните 2 гастрономически, 2 класически, 5 исторически, 3 италиански, 4 български, 5 музикални, 9 френски и 18 фестивални заглавия (без да броим детските, документалните и шекспировските) е достатъчно богата, за да превърне съставянето на зрителски план в сложна главоблъсканица.

Най-трудно ще бъде за максималистите, ако решат да гледат по два качествени филма всяка вечер. Те трябва да знаят достатъчно за световното кино от последната една година, да могат да се придвижват достатъчно бързо между НДК, „Одеон“, Дома на киното, G8, Евросинема и Френския институт. Трябва да приготвят поне 300 лева, ако не ползват намаления.

Тук ще ви представим някои от най-интересните заглавия в различните раздели, които ние смятаме да гледаме.

Изборът е най-лесен за почитателите на Шекспир, вариантите са само два – прожекцията на спектакъла „Хамлет“ с Бенедикт Къмбърбач и филма „Макбет“ с Майкъл Фасбендър – добре е да се видят и двата. Но ако трябва да изберем, бихме заложили на втория. Защото „Хамлет“ не е точно кино, а заснета театрална продукция, а „Емпайър“ (списание, на което се доверяваме) описва „Макбет“ като „вдъхновен, новаторски, зашеметяващ филм с незабравими изпълнения и визия…“. На нас това ни стига, на има и още един голям плюс – Марион Котияр.

„Макбет“

„Макбет“

„Аз не обичам да ми е весело, не знам защо – така съм се родил“ – тази реплика от трейлъра на „Каръци“ е чудесно описание на новото българско кино. Тя обяснява защо последните 25 години е толкова трудно да се препоръча от сърце български игрален филм – разочарованите после са над 90%. Ако обаче трябва да видим само един на „Киномания“, той ще е точно „Каръци“ – заради стилния трейлър, голямата награда от Москва и за да посетим откриването на фестивала.

„Каръци“

„Каръци“

На второ място бихме гледали „Аз съм ти“ – за да разберем защо пътят от Варна до София му отне три години. Несъмнен интерес буди и родната 75-минутна анимация „Пук“ – повече заради историята, текста и песните по Валери Петров, но и заради ръчно рисуваната анимация – изключение в днешния 3D компютърен свят. „Пук“ е и изборът ни от детската програма.

„Пук“

„Пук“

След „Великата красота“ едва ли има кинолюбител, който до не е очаквал с нетърпение следващия филм на Паоло Сорентино. „Младост“ е задължителният филм от италианското кино – вярно, че и критиците, и зрителите го поставят малко по-ниско от предшественика му, но все пак…

„Младост“

„Младост“

От чуждите заглавия има поне още пет, които не са за изпускане. Новият филм на Уди Алън „Почти нормален“ не е от задължителните – защото можете да го видите и след „Киномания“, той влиза в кината от 27 ноември.

Независимо от всичко филмите на Никита Михалков винаги будят интерес. Така е и със „Слънчев удар“, 3-часова лична драма от времето на революцията по разкази на Бунин. Ще й дадем шанс, въпреки противоречивите отзиви – или точно заради тях.

„Слънчев удар“

„Слънчев удар“

Майкъл Фасбендър играе в още един от филмите на „Киномания“ – „Стив Джобс“, в който си партнира с Кейт Уинслет. Това е втори филм за гениалния шеф на „Епъл“, но този път режисьор е почти безпогрешния Дани Бойл, а и името на Фасбендър в главната роля звучи далеч по-добре от това на Аштън Къчър.

„Мистър Холмс“ с Иън Маккелън балансира между елегия за остаряването и криминална загадка. Във филма Холмс е на 90 и е в началото на старческа деменция. Това прави последното му разследване особено трудно – и интересно.

Новият филм на скандалния Гаспар Ное „Любов“ (заснет на английски) е сред акцентите на фестивалната програма. Както обикновено режисьорът на „Необратимо“ се старае много да шокира зрителите – тази път с еротични изпълнения, отиващи по-нататък от почти всичко, което сме виждали… в Дома на киното.

„Любов“

„Любов“

След мечките и тигрите, в новия си филм „Вълчия тотем“ Жан Жак Ано се заема, както се досещате, с вълците. Това, което няма как да се досетите, е че историята всъщност не е само за животни, а за китайската Културна революция на Мао, изпратила милиони интелигенти на село по волята на Партията. Това е нашето френско предложение, но тази част от програмата е богата.

„Вълчият тотем“

„Вълчият тотем“

Музикалните заглавия ще зарадват най-много феновете на рока, а най-актуален и интересен е „Стената“ на Роджър Уотърс, който документира преминалото и през София турне с новата му концертна версия на прочутия албум на „Пинк Флойд“.

Разбира се, има още много филми, но ние ще завършим с още няколко нови заглавия само заради звездите, които участват в тях: „Въпрос на истина“ (Кейт Уинслет и Робърт Редфорд), „Жената в злато“ (Хелън Мирън и Райън Рейнълдс), „Лоло“ (Жюли Делпи), „Рики и Флаш: Рокендрол майка“ (Мерил Стрийп и Кевин Клайн), „Rock the Kazbah: Добре дошли в Афганистан“ (Бил Мъри, Зоуи Дешанел, Кейт Хъдсън, Брус Уилис)…

Вижте пълната програма на фестивала ТУК.

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

kapatovo.bg

Този сайт използва „бисквитки“ с цел анализиране на трафика и измерване на рекламите.

Разбрах