Найден Тодоров и Камий Тома

Този текст е публикуван преди повече от 3 години

Петзвезден Хамлет в тризвезден спектакъл

Бенедикт Къмбърбач спечели критиката и публиката, но се оказа спънат от посредствена постановка

Бенедикт Къмбърбач е затворник на посредствена продукция, твърди театралният критик на „Гардиън“ Майкъл Билингтън. - Петзвезден Хамлет в тризвезден спектакъл

Бенедикт Къмбърбач е затворник на посредствена продукция, твърди театралният критик на „Гардиън“ Майкъл Билингтън.

Бенедикт Къмбърбач получи изключителен прием от публика и критици за превъплъщението си в „Хамлет“, продукция на лондонския арт център „Барбикан“. Актьорът бе определен като „възхитителен“ в образа на датския принц от свои колеги, получи големи похвали от специалистите и от зрителите, но цялостният спектакъл се оказа по-скоро повърхностен, разбираме от британската преса.

Спектакълът бе дискутиран в медиите още покрай своите предпремиери – няколко издания дори нарушиха своеобразното споразумение да не изпращат критици преди първото официално представление.

Доменик Кавендиш от „Дейли Телеграф“ заявява, че петзвезден Къмбърбач е затворен в средняшко, тризвездно шоу.

„Той наистина е зашеметяващ, но е в клопката на посредствена постановка – коментира Кавендиш. – Енергията на вечерта е прахосана заради ограничения Елсинор на сценографа Ес Девлин и тенденцията на Линдзи Търнър да накъсва текста.“

Специализираният театрален сайт Whatsonstage.com дава четири звезди на „Хамлет“, като определя монолозите на Къмбърбач като „отлични, интелигентни и напълно концентрирани, на върха на „Барбикан“.

Пол Тейлър от „Индипендънт“ пък намира спектакъла за средна работа и му дава три звезди. Според него сценографията е зашеметяваща, а промените в текста, направени от режисьорката Линдзи Търнър, понякога са убедителни, но често и дразнещи. Решението монологът „Да бъдеш или да не бъдеш“ да бъде в самото начало на спектакъла, каквато е първоначалната идея на Търнър, в крайна сметка е било отхвърлено. В момента прочутата част от текста се появява във второ действие – а обичайното ѝ място, отредено от Шекспир, е в трето.

Сред най-ниските оценки е тази на прочутия критик на „Гардиън“ Майкъл Билингтън, който дава едва две звезди на спектакъла.

„Къмбърбач ни дава същината на Хамлет – анализира Билингтън. – Но той би могъл да ни предложи безкрайно повече, ако не беше затворник на посредствена продукция, която издига визуалните ефекти над последователността на наратива и изследването на персонажа.“

„След цялото това свръхвълнение, как да оценим Хамлет на Къмбърбач? – пише Куентин Летс от „Дейли мейл“. – Дали кавалерът от малкия екран Бенедикт носи същината на датчанина? Да. Но неговото изпълнение е по-добро от останалата част на спектакъла. Това е един добър Хамлет в скърпена, на места дори детинска постановка.“

Представлението е гледано и от немалко звезди. Един от тях е колегата на Къмбърбач от „Шерлок“ Марк Гатис, който определя пред Би Би Си играта му като „възхитителна“. А майката на актьора смята, че синът й е „дяволски добър Хамлет“.

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

ДС

Този сайт използва „бисквитки“ с цел анализиране на трафика и измерване на рекламите.

Разбрах